کد خبر: ۱۰۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 07
شفاآنلاین>سلامت جنسی>مرضیه اتوگرا با تشویق مادران به زایمان طبیعی، خاطر نشان کرد: زایمان طبیعی سلامت کودک و مادر را به همراه دارد و باید آگاهی در این زمینه صورت گیرد.
به گزارش شفاآنلاین،مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه هنگام بارداری امکان تغییرات روحی و جسمی در مادران وجود دارد، گفت: در این کلاس‌ها سعی می‌کنیم حمایت همه‎جانبه از مادر را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت زایمان طبیعی افزود: مادران به دلیل ترس از زایمان طبیعی، زایمان سزارین را انتخاب می‌کنند و در نتیجه با عواقب بد آن بعد از زایمان مواجه می‌شوند.

اتوگرا با تشویق مادران به زایمان طبیعی، خاطر نشان کرد: زایمان طبیعی سلامت کودک و مادر را به همراه دارد و باید آگاهی در این زمینه صورت گیرد.

وی از راه‌اندازی مکان جدید کلاس‌های آموزش زایمان طبیعی بی‌درد در بیمارستان فاطمیه خبر داد و گفت: سالن آمفی‎تئاتر بیمارستان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مسئول زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه مکان قبلی شرایط نامناسبی داشت، افزود: کلاس‌های جدید دارای فضای تهویه مناسب و امکانات رفاهی است.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط بهتری فراهم شده و طبق خواست وزارتخانه امکان برگزاری کلاس‌ها در فضای بهتری است، خاطر نشان کرد: هزینه‌ راه‌اندازی مکان این مرکز از طریق بیمارستان صورت گرفته است؛ اما اداره آن از سوی سازمان‌های مردم‎نهاد انجام می‌شود و کاملاً غیر دولتی است.

اتوگرا با اشاره به سوء‌استفاده برخی از سودجویان در برگزاری کلاس‌های زایمان بی‌درد، گفت: متأسفانه برخی از روانشناسان این کلاس‎ها را به صورت غیرقانونی برگزار می‌کنند که باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه خدماتی که به مادران در بیمارستان فاطمیه ارائه می‌شود قابل مقایسه با دیگر مراکز غیر قانونی نیست، خواستار توجه به این موضوع شد.برنا

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: