کد خبر: ۹۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یادداشتی را با عنوان "قلبها بزرگترین و بهترین سرزمین برای حکومتند" در جریان سفرش با رییس جمهور به ایتالیا را در کانال تلگرامش منتشر کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"روز سه شنبه، در معیت رئیس جمهوری به دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان رفتیم. قبل ها برای بازدید از آثار باستانی و شرکت در کنفرانس های علمی بارها به ایتالیا و رم سفر کرده بودم، و هر بار با همه سختی هایش به تماشای تمدن عبرت آموز واتیکان نشسته بودم؛ اما دیدار با پاپ در کشور سه کیلومتری واتیکان برایم بسیار جذاب و یادآور نکاتی عبرت آموز بود.

از آن هیمنه اقتدار و امپراطوری دیروز؛ اکنون چیزی جز تشریفات و پروتکل های بی روح و رمق مشاهده نمی شود.

از اتاق پاپ به میدان مرکزی این مجموعه عظیم می نگرم. می اندیشم که برای ساخت این بنا از قرن دوازدهم تا قرن شانزدهم و هفدهم یعنی نزدیک به ۵۰۰ سال چه انسان های زیادی را به بیگاری کشیدند و کشتند؛ و چه ظلم و فسادی که در قرون وسطا راه افتاد.

علیرغم همه اینها، نکته قابل توجه آن است که بیشتر مردم اروپا هنوز هم دلبسته حضرت عیسی مسیح (ع) هستند و دیندارند؛ نه با زور، بلکه با عشق و احترام.

زور و سر نیزه جباران تاریخ، ارباب کلیسا را به این نتیجه رساند که حکومت بر قلب ها از حکومت بر تخت ها بهتر است؛ که تخت و تاج در طول تاریخ چیزی جز دیکتاتوری و خیانت به حقوق و مال و سرنوشت انسان ها رقم نزده است.

آری؛ قلب ها بزرگترین و بهترین سرزمین برای حکومتند."

برچسب ها: کانال ، تلگرامی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: