کد خبر: ۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 25
پزشکیان:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه منابع اختصاص داده شده به حوزه سلامت باید به درستی و در مسیر خود استفاده شود، گفت: رویه‌ای که اکنون وزارت بهداشت در پیش گرفته اگر کل اعتبارات به این حوزه اختصاص یابد باز هم با کمبود منابع مواجه خواهیم شد.
به گزارش شفاآنلاین : مسعود پزشکیان، درباره وضعیت حوزه سلامت در شرایط پساتحریم، با بیان اینکه معضلات دارویی وابستگی جدی به تحریم‌ها نداشت، افزود: تحریم دارویی به صورت واقعی وجود نداشت بلکه در زمینه انتقال ارز با مشکلاتی مواجه بودیم در نتیجه با توجه به اینکه مشکلاتی در جابه‌جایی پول و باز شدن ال.سی وجود داشت لذا برخی کشورهای نمی‌توانستند به راحتی برای ایران دارو بفرستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون بحث ما در حوزه سلامت آن است که منابع اختصاص داده شده به درستی و در مسیر خود استفاده شود و سپس به فکر تزریق اعتبارات بود؛ رویه‌ای که اکنون وزارت بهداشت در پیش گرفته اگر کل اعتبارات هم به این حوزه اختصاص یابد باز با کمبود منابع مواجه خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اگر همچنان تزریق اعتبارات صورت گیرد اما برنامه‌ریزی درستی در زمینه هزینه‌کرد آن وجود نداشته باشد شاهد افزایش بی‌عدالتی در جامعه خواهیم بود، تصریح کرد: در این شرایط افرادی که توانایی مالی دارند به درمان بهتر دسترسی پیدا می‌کنند و افراد دیگر با مشکل مواجه هستند.

وی یادآور شد: روشی که وزارت بهداشت در پیش گرفته در آمریکا نیز با 8 هزار دلار سرانه در بهداشت و درمان نیز به نتیجه نمی رسد لذا ما نیز با 400 دلار یا هزار دلار هم نمی‌توانیم راه درستی را در پیش بگیریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت باید در مسیر قانون برنامه پنجم توسعه حرکت می‌کرد که متاسفانه این روند دنبال نشد، از سویی دیگر اولویت به بهداشت نیز مدنظر قرار نگرفت همچنین باید دسترسی در مناطق محروم تسهیل می‌شد اما این نیز شکل اجرایی به خود نگرفت، این درحالی است که اختلاف درآمد بین طبقات مختلف ایجاد شده که این برای دولت بسیار هزینه‌بر است.خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: