کد خبر: ۹۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>بیمه و بانک> همزمان با طرح‌‌های تحریک اقتصاد دولت بانک‌ها تسهیلات مالی برای جامعه پزشکی ارائه می‌کنند. بانک ملت در طرح اعتباری معین تسهیلات مالی ارائه کرده که گروه هدف آن پزشکان، پیراپزشکان و فیزیوتراپیست‌ها است.
به گزارش شفا آنلاین، این وام برای خرید دفاتر کار اداری و تجاری پرداخت می‌شود و مدت‌زمان بازپرداخت آن در سه دوره 24 ماه با نرخ سود 24 درصد، 36 ماه با نرخ سود 26 درصد و 48 ماه با نرخ سود 28 درصد است.

       سقف تسهیلات حدود 60 درصد قیمت تمام‌شده ملک موردنظر و حداکثر مبلغ 400 میلیون تومان است و پزشک متقاضی وام باید 30 درصد قیمت تمام‌شده ملک را به‌حساب بانک واریز کند. بررسی تعهدات و سابقه اعتباری از دیگر شرایط اعطای وام است.

       بانک ملت با عنوان طرح متخصصین نیز وامی ارائه می‌کند که برای خرید تجهیزات، ‌ملزومات مواد مصرفی تجهیزات اداری و کامپیوتری و دستگاه‌های متناسب با هر نوع تخصص ارائه می‌شود و حداکثر مبلغ آن 525 میلیون تومان است. البته این قرارداد مشارکتی است و 20 درصد مبلغ هزینه شده باید از سوی متقاضی تامین شود. سود این وام 24 درصد است و برای وثیقه به‌ حساب سپرده بلندمدت، گواهی سپرده سرمایه‌گذاری عام، اوراق مشارکت و یا سند املاک مسکونی و تجاری بدون احتساب ارزش سرقفلی و یا سفته برابر با اصل سود و دو ضامن پزشک نیاز دارد.

       ارائه کارت اعتباری یکی دیگر از تسهیلات مالی بانک ملت به پزشکان است. اعتبار این کارت 40 میلیون تومان است که با ضمانت یک پزشک و وثیقه به متقاضیان ارائه می شود. بازپرداخت این مبلغ حداکثر بعد از 48 ماه با سود 21 درصد محاسبه می‌شود.

       بانک مهر اقتصاد نیز به پزشکان عمومی و دندان‌پزشکان تا سقف 150 میلیون تومان و به پزشکان متخصص تا 250 میلیون تومان وام ارائه می‌کند. بازپرداخت این وام 60 ماهه با نرخ سود 21 درصد است و وام بابت خرید ارائه می‌شود.

       برای تضمین وام باید سه نفر ضامن شوند. وامی که به متخصصان ارائه می‌شود، دو متخصص و یک پزشک عمومی کافی است، برای پزشکان عمومی نیز ضمانت دو پزشک عمومی و یک دندان‌پزشک یا سه پزشک عمومی لازم است اما دیگر نیازی به سند ملک نیست. پزشکان ضامن باید دارای مطب باشند.

       طرح مهر سلامت طرحی است که بانک رفاه آغازگر آن بوده است. براساس این طرح بانک رفاه به جامعه پزشکان اعم از پزشکان فوق تخصص، متخصص، جراحان، دندان‌پزشکان متخصص و عمومی، دکترهای علوم آزمایشگاهی، رادیولوژیست‌ها، پزشکان عمومی و دامپزشک، کارشناسان رشته‌های مرتبط با پزشکی اعم از فیزیوتراپیست، سونوگرافیست، اپتومتریست و … با شرایط ویژه و تا سقف ۸ میلیارد ریال تسهیلات مالی ارائه می‌کند.

       مدت اجرای این طرح تا پایان اسفندماه ۹۴ خواهد بود. پزشکان متقاضی باید برای تهیه و تامین تجهیزات موردنیاز و مرتبط با فعالیت خود از این تسهیلات و تعمیرات اساسی و بازسازی محل فعالیت (مطب) و واحد مسکونی و تامین اموال و خدمات موردنیاز خود و اعضای درجه‌یک خانواده (تحت تکفل) استفاده کنند.

نرخ سود تسهیلات مرابحه در حال حاضر ۲۱ درصد در سال و نرخ سود مورد انتظار مشارکت مدنی در حال حاضر ۲۴ درصد در سال است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: