کد خبر: ۸۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>بیمه و بانک>ونزوئلا به سرعت در حال از دست دادن نقدینگی است و به فروش طلا روی آورده است.
به گزارش شفا آنلاین، ونزوئلا که به کمبود نقدینگی مواجه شده است و ممکن است تا سال دیگر توان پرداخت بدهی هایش را نداشته باشد.

درآمد این کشور که بیشتر از محل طلا تامین می شود امسال کاهش قابل توجهی داشته است. این در حالی است که این کشور برای پرداخت بدهی های خود و تلاش برای حفظ برنامه رفاه اجتماعی نیاز به پول دارد.

ونزوئلا از زمان حاضر تا سال 2016 باید 15.8 میلیارد دلار بدهی پرداخت کند اما پول کافی برای اینکار ندارد. ذخایر خارجی این کشور فقط 15.2 میلیارد دلار است که کمترین میزان از سال 2003 تا کنون به شمار می رود. بیشتر این ذخایر هم به شکل طلا هستند.

کمتر از 1 میلیارد دلار از ذخایر ونزوئلا وجه نقد است و دو میلیارد دلار هم نزد صندوق بین المللی پول دارد.
دولت ونزوئلا مقدار طلای موجود را اعلام نکرده است اما در ماه مه 11.7 میلیارد دلار معادل 70% از ذخایر را به طلا اختصاص داده بود. این میزان در ماه فوریه 14 میلیارد دلار بوده است.

ونزوئلا تا حد زیادی برای پیشبرد اقتصاد و پرداخت بدهی به صنعت نفت وابسته است اما با پایین بودن قیمت نفت درآمد چشمگیری حاصل نمی شود. راهی بجز فروش ذخایر طلا باقی نمانده است.

این کشور علی رغم دارا بودن بزرگترین ذخایر نفت می تواند در حال حاضر بدترین اقتصاد روی کره زمین نامیده شود. ارزش ارز این کشور کاهش یافته، تورم بیش از 100% است و کشور توان پرداخت هزینه واردات را ندارد. انتظار می رود در سال جاری اقتصاد ونزوئلا 10 درصد افت داشته باشد.

در حال حاضر کارشناسان دو راه برای نجات ونزوئلا پیشنهاد می کنند یکی افزایش قیمت نفت که در کوتاه مدت ممکن نیست و دیگری پرداخت بدهی آن توسط روسیه و چین که در این میان روسیه درگیر مشکلات اقتصادی خود است و چین هم سال گذشته میلیاردها دلار به ونزوئلا کمک کرده و خود چین هم درگیر مشکلات اقتصادی است بنابراین نمی توان روی کمک چین هم زیاد حساب کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: