کد خبر: ۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از معلمان گزارش می‌دهند که کودک در هنگام درس دادن نگاهش به معلم اما حواسش جای دیگر است.
به گزارش شفا آنلاین،مجید ابهری، آسیب شناس با اشاره به خیال پردازی بیمار گونه بعضی از کودکان اظهار کرد: وقتی شدت و دفعات خیال پردازی زیاد و کودک در محیطی نامناسب شروع به خیال پردازی کند در واقع عملکرد اصلی خود را از دست داده است که در این صورت نیاز به مداخله درمانی دارد.

وی با بیان این که در کودکانی که مشکل تمرکز و کم توجهی دارند خیال پردازی بیمار گونه بیشتر دیده می‌شود، افزود: والدین نباید همه خیال پردازی‌های فرزندان را به پای بیماری او بگذارند چرا که گاهی این گونه خیال پردازی‌ها نشان می‌دهد که او در حال طی کردن یکی از جنبه‌های تکاملی و رشد اجتماعی هیجانی‌اش است.

این آسیب شناس تصریح کرد: این که کودکان در بازی‌های خیالی نقش پدر یا مادر خود را اجرا می‌کنند موجب افزایش هم دلی در آنها می‌شود و یا این که عروسکشان را یک موجود زنده می‌بینند جنبه مثبتی در رشد کودک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی که بازی‌های خیالی دارند، کمتر پای تلویزیون می‌نشیند بیشتر سرگرم بازی می‌شوند و از این بازی‌ها تخیلی چیزهای زیادی مانند غلبه بر ترس، گسترش روابط عاطفی را یاد می‌گیرند.

ابهری در پایان گفت: کودکانی که دائما پای تلویزیون هستند، بیشتر ادای شخصیت‌های کارتونی را در می‌آورند و معمولا مسائل خشونت آمیز را تقلید کرده که مانع از ورودشان به روابط عاطفی و شادی بخش می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: