کد خبر: ۸۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روان شناس گفت: منشأ بسیاری از اعمال و رفتارهای هر فرد از قسمت ناهوشیار یا ناخود‌آگاه وی سرچشمه می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،امیر خجسته کاشانی روان‌شناس و مدرس دانشگاه اظهار کرد: بر مبنای نظریه روان‌درمانی سطوح روان افراد به سه قسمت هوشیار(خود‌آگاه)، نیمه هوشیار(نیمه خودآگاه) و نا هوشیار(ناخودآگاه)تقسیم شده است.

وی تصریح کرد: سطح ناهوشیار روان افراد به امیال، آرزوها، اهدافی اشاره دارد که ما در کودکی خواهان برآورده شدن آن‌ها بوده‌ایم اما به دلایلی سرکوفت شده‌‌اند.

خجسته کاشانی تأکید کرد: قسمت هوشیارروان ما به برنامه‌های روزمره، فعالیت‌ها و افکاری که در طول روز با آن درگیر هستیم اشاره دارد.

وی عنوان کرد: قسمت ناهوشیار روان ما به آن دسته از فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که وقتی در معرض آن قرار می‌گیریم، قادر به انجام آن بوده اما توانایی توضیح و یادآوری فعالیت‌ها قبل از مواجه شدن با آن نداریم مانند دوچرخه سواری و کار با ماشین‌آلات.

این روان‌شناس تأکید کرد: روان درمان گرها بر این عقیده‌اند که منشأ بسیاری از اعمال و رفتارهای هر فرد از قسمت ناهوشیار یا ناخودآگاه روان وی سرچشمه می‌گیرد که به طور خودکار و ناخواسته در انجام فعالیت‌های ارادی و تصمیم‌های شخص تأثیر می‌گذارد.

کاشانی توصیه کرد: روان درمان گرها تأکید می‌کنند که افراد با تحت درمان قرار گرفتن و شناخت مناسب می‌توانند با امیال و آرزوهای سرکوب شده که در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد، آگاه بشوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: