کد خبر: ۸۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانشناس گفت: مانع وابستگی بیش از حد فرزندان در دوران کودکی به یکدیگر شوید.
به گزارش شفا آنلاین،فریبا احمدی بیگلو‌ روانشناس‌ خانواده  اظهار کرد: با وجود دعواهای دوران کودکی‌ هر خواهر و برادری، اما معمولا‌ دو خواهر‌ آن چنان به هم وابستگی دارند که ازدواج آن‌ها در بعضی موارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی از جمله افسردگی، کم خوری و کم خوابی، معضلات تحصیلی خصوصا در خواهر کوچکتر و مجرد خواهد شد.

وی ادامه داد: والدین باید در این شرایط با کمک وسایل ارتباط  جمعی دختر کوچکتر را آرام و به او اجازه داده تا روزانه چند مرتبه به صورت تلفن یا پیامکی با خواهرش در ارتباط بوده و وی را در مورد اینکه خواهرش وارد مرحله‌ی جدیدی از زندگی شده و این شرایط ممکن است در صورت دانشگاه یا ازدواج برای خودش نیز اتفاق بیفتد، قانع سازند.

این روانشناس افزود: بهتر است این جور وابستگی‌ها با اقداماتی از جمله فرستادن فرزندان به اردوهای یک یا چند روزه از طرف مدرسه یا شب ماندن در خانه‌های اقوام نزدیک و مورد اعتمادی در دوران کودکی کمتر شود.

 احمدی بیگلو در پایان تصریح کرد: در ماه‌های ابتدایی جدایی خواهران از یکدیگر این شرایط ایجاد شده که وابستگی آن‌ها نسبت به یکدیگر  کمتر و باید از ملاقات‌های بیش از حد حضوری آن‌ها جلوگیری شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: