کد خبر: ۷۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>بیمه و بانک> مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه این بانک اموال مازاد ندارد، گفت: این بانک طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال به صورت سهامی عام وارد بورس می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،  سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امروز در نشست خبری در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی اظهار داشت: این بانک ۱۰۵ درصد منابع خود را تسهیلات داده و مجموع تسهیلات پرداختی از شهریور ۹۳ تا شهریور ۹۴ بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

دولتی با اشاره به منابع و مصارف بانک افزود: کل منابع در سال ۹۲ ، ۲۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بوده و سال ۹۳ به ۳۵ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال رسیده که ۴۴ درصد رشد دارد. همچنین کل تسهیلات پرداختی سال ۹۳، ۳۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۲ بالغ بر ۷ درصد رشد دارد.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۰ سهامدار عمده دارد که بانکهای مختلف هستند و موضوع فعالیت آن عملیات بانکی در قالب عقد قرض‌الحسنه است.

وی با تاکید بر اینکه این بانک اموال مازاد ندارد، گفت: در مرداد ۹۴ نسبت به مطالبات معوق ۱.۴۲ درصد است.

دولتی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده برای ورود این بانک به بازار بورس خبرداد و گفت: این بانک باید به صورت سهامی عام باشد و اکنون سهامی خاص است و همچنین بحث سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده که شروع به فعالیت کرده است و یکی از موارد همین موضوع بوده و قید ۱۵ هزار میلیارد ریال منوط به ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد سهامداران تعبیه شده است و در مجمع امسال مصوب شد، نسبت به تکمیل سرمایه اقدام شود.

دولتی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعطایی به زندان‌ها یادآور شد: ۱۷۰ میلیارد ریال به ۱۷۵۵ نفر پرداخت شده است که این موضوع نشان می‌دهد، نرخ بازگشت به زندان‌ها با دادن تسهیلات کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تسهیلات اعطایی ازدواج نیز ۸۷۰ میلیارد ریال به ۲۹ هزار نفر پرداخت شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: