کد خبر: ۷۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 01
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روان شناس گفت: به علت مشکلات عاطفی دورانی کودکان پرورشگاهی خدمات روان شناسی و مشاوره‌ای مداوم و کامل ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین،ربابه غفار تبریزی روان شناس بالینی  اظهار کرد: کودکان در محیط پرورشگاه ها بیشتر به توجهات مادی برخوردار  می گردند و کمتر به نیازهای عاطفی آنها توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق گفته‌های دکتر spitz (اسپیتز) کودکانی که از پدر و مادر خود عاطفه محبت می‌بینند از رفتن در آغوش غریبه‌ها پرهیز می‌کنند اما بچه‌های پرورشگاه تو آغوش غریبه‌ها می‌روند.

غفار تبریزی افزود: همچنین طبق گفته‌های دکتر اسپیتز کودکان پرورشگاهی دچار حالتهای بی تفاوتی، بی حالی، سردی و دچار خشمهای سرکوفت شده می‌شوند.

این روان شناس خاطر نشان کرد: در برخی از خانواده‌هایی که پذیرش این کودکان بی سرپرست را قبول می‌کنند دیده شده که در صورت بروز خصوصیات خوب از این کودکان، آنها اظهار می‌کنند که در تربیت این کودکان موثر بوده‌اند و بالعکس با مشاهده خصوصیات ناپسند از این بچه‌ها این خانواده‌ها شکوه می‌کنند که این کودک معلوم نیست از چه پدر و مادری متولد شده و چه ژنتیکی دارد که ای طرز رفتار درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: با افزایش تعداد پرسنل‌ها و پرستاری‌های دلسوز تربیت شده و همچنین به دلیل مشکلات عاطفی و روانی بچه‌های پرورشگاهی، خدمات روان شناسی و مشاوره‌ای مداوم و کامل لازم است.

غفار تبریزی افزود: اخیرا در برخی کشورها مشاهده شده که پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها و نیز افراد خانه سالمندان را به رفتن در محیط های پرورشگاهی تشویق می‌کنند تا آنها در آنجا از محبت این کودکان برخوردار شده و هم خود آنان به این دسته از بچه‌ها محبت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: