کد خبر: ۷۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 26
شفا آنلاین>سلامت>افراد چاق بیمار علاوه بر مواجه‌بودن با انواع بیماری‌ها به دلیل وزن بالای خود حتی رسانده‌شدن به مراکز امدادی از سوی کادر درمانی نیز با مشکل مواجه هستند.
به گزارش شفا آنلاین،مسئولین بهداشتی در نیوجرسی ایالات متحده اعلام کرده‌اند که قادر به خدمات‌رسانی توسط اورژانس هوایی « هلیکوپتر» به افراد چاق نیستند.

گفتنی است، بیماران با وزن 120 کیلوگرم برای جابه‌جایی با هلی‌کوپتر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و بیماران با وزن 135 کیلوگرم نمی‌توانند از هلی‌کوپتر امدادی استفاده کنند.

کارشناسان بهداشتی اعلام کرده‌اند برای جابه‌جایی بیماران اورژانسی چاق مجبور به استفاده از قایق‌های تندرو و یا هواپیماهای دارای بال ثابت خواهند بود.

در حال حاضر در نیوجرسی محدودیت‌های پروازی براساس دستورالعمل‌های هواپیمایی ایالات متحده برای جابه‌جایی بیماران چاق در دست تدوین است. مشابه قانون فوق در کشور انگلستان و اتحادیه اروپا در حال اجرا است.

در حال حاضر بیش از 48 درصد جمعیت ساکن نیوجرسی دچار افزایش وزن هستند و حال دولت ایالات متحده با معضل حفظ سلامتی این توده انبوه و حتی رساندن آنها به بیمارستان با استفاده از اورژانس هوایی مواجه است.

در حالی که حدود 48 درصد مردم نیوجرسی دچار اضافه وزن هستند بیش از 62 درصد اهالی کشور انگلستان و 52 درصد اهالی اتحادیه اروپا با چاقی و اضافه وزن مواجه هستند و با توجه به نیاز به حمل و نقل بیماران از طریق اورژانس هوایی اتحادیه اروپا با بحران حمل‌و‌نقل بیماران چاق مواجه شده است.

بیشتر موارد نیاز به حمل بیماران از طریق اورژانس هوایی، در مواردی مانند تصادفات و بروز ترومای شدید در بیمار و یا موارد اورژانسی نیاز به جراحی تخصصی مانند زایمان و یا سکته‌های قلبی شدید است.

در عین حال اورژانس هوایی سبب انتقال سریع بیمار به مراکز درمانی در مقابل حمل‌و‌نقل با کشتی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: