کد خبر: ۷۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>آموزش>معاون دانشجویی وزیر بهداشت از تدوین اولین سند خوابگاهی خبر داد و گفت: سرانه ۶ نفر دانشجوی علوم پزشکی را در یک اتاق خوابگاه داریم که استاندارد نیست، در حالی که باید سرانه ۵.۵ مترمربع برای هر نفر رعایت شود.

به گزارش شفا آنلاین : محمدرضا داوودآبادی فراهانی در مورد وضعیت خوابگاههای دانشجویی گفت: در حال حاضر 420 خوابگاه در سطح دانشگاههای علوم پزشکی وجود دارد.

وی در مورد سرانه استفاده از خوابگاه گفت: با این تعداد خوابگاه، سرانه 6 نفر در یک اتاق خوابگاه را داریم که استاندارد نیست و بالاترین عددی که ما در سند خوابگاهی بدست آوردیم 3 نفر در یک اتاق است.این درحالی است که باید سرانه 5.5 مترمربع برای هر نفر رعایت شود. یعنی به شرطی که اتاق خوابگاه 17 متر باشد می توان گفت 3 نفر در این اتاق می توانند زندگی کنند.

رتبه‌بندی خوابگاهها

معاون دانشجویی وزیر بهداشت برای حل مشکل کمبود خوابگاه و تغییر کاربری مناسب آن گفت: در نظر داریم خوابگاه های دانشجویی را در 6 ماه آینده رتبه‌بندی و آنها را بهینه سازی کنیم.

تدوین اولین سند خوابگاهی

فراهانی ادامه داد: همچنین قرار است برای اولین بار سند خوابگاهی را طراحی کنیم تا از این به بعد خوابگاه های جدید بر اساس این سند ساخته و نوسازی شوند.طبق این سند، خوابگاهها استاندارد شده و ضوابط فنی مناسب و متناسب با نیاز دانشجویان در نظر گرفته می شود.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون به صورت یک سند واحد،استانداردها تعریف نشده‌اند گفت: برای تعیین کاربری یک ساختمان، دو پیوست فنی و فرهنگی نیاز است اما متاسفانه برای خوابگاهها یک برگ سند در سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود ندارد.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: