کد خبر: ۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک شهر آب پاکی بر لابی‌کنندگان دو تیم پرطرفدار پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس ریخت و اعلام کرد که قصد ندارد حامی مالی تیم‌های حرفه‌ای شود. به نظر می‌رسد این موضع بانک وابسته به شهرداری تهران، واکنشی است به برخی تلاش‌ها در شورای شهر تهران برای کمک به سرخابی‌ها. چه اینکه پرسپولیس تهران با گذشت سه هفته از بازی‌های لیگ هنوز اسپانسر مالی ندارد.

چرا بانک شهر عقب‌نشینی کرد؟

به گزارش شفا آنلاین، تجربه ناموفق سرمایه‌گذاری بانک شهر در چهارسال گذشته در حمایت از باشگاه‌های آبی و قرمز پایتخت باعث شده تا این بار هیات مدیره بانک وابسته به شهرداری تهران، به بهانه حمایت از «ورزش شهروندی» در دام فشارها و لابی‌های سیاسی برای پرداخت پول در قالب اسپانسر باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران نیافتند. رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر با بیان این که بانک شهر خود را بانک شهروندی و متعلق به همه شهروندان می‌داند، گفت: این بانک حمایت از ورزش شهروندی را در دستور کار خود دارد و به هیچ عنوان به دنبال اسپانسری تیم‌های حرفه‌ای فوتبال نیست. دکتر فرشاد فخیمی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص اسپانسری بانک شهر از بعضی‌ تیم‌های فوتبال کشور تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های کلان این بانک و تصمیم هیئت‌مدیره و مجمع، بانک شهر در سال‌جاری به هیچ عنوان به موضوع حمایت مالی از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای به ویژه تیم‌های فوتبال ورود پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بانک شهر بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، حمایت از ورزش شهروندی را در دستور کار خود دارد و از آنجا که خود را یک بانک شهروندی می‌داند، از موضوعات و ورزش‌هایی حمایت می‌کند که اثرات مثبت آن در سطح عموم جامعه مطرح شود.

راز عقب‌نشینی بانک شهر به عنوان معدود بانک حاضر و فعال در زمینه اسپانسری تیم‌های فوتبال را می‌توان در لابلای صحبت‌های رئیس مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر یافت که آنجا که فخیمی با اشاره به "تجربیات قبلی این بانک و پایش اثرات مربوط به این تجارب» تصریح کرد: بانک شهر بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در همه زمینه‌ها را دنبال می‌کند و از این رو نیازی به اسپانسری گران قیمت از تیم‌های فوتبال ندارد.

از حضور پررنگ تا غیبت محسوس

بانک شهر نه به عنوان بانک خصوصی بلکه به عنوان بانکی وابسته به مجموعه شهرداری تهران، در سال‌های گذشته حضوری محسوس در عرصه ورزش فوتبال به ویژه با حمایت از تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران داشته است. البته حمایت بانک شهر در زمان مدیرعاملی حبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس جدی‌تر هم بود و با کناره‌گیری این عضو شورای شهر تهران و جایگزینی محمد رویانیان بانک شهر حمایت مالی خود از باشگاه پرسپولیس را به دلیل اختلاف نظر قطع کرد. دیماه سال 90 محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در اوج اختلاف نظر بانک شهر با تیم فوتبال پرسپولیس تهران اظهار کرد: قرارداد باشگاه پرسپولیس با بانک شهر بوده و ربطی به شهرداری تهران ندارد و آنها باید پاسخگو باشند.  وی گفت: این موضوع به شهرداری تهران ربطی ندارد و مربوط به بانک شهر است و آنها باید پاسخگو باشند. من در جریان موضوع نیستیم.

 در حال حاضر کمتر بانکی حاضر می‌شود تا اسپانسری تیم‌های حرفه‌ای فوتبال را برعهده بگیرد چرا که به نظر می‌رسد حمایت بانک‌ها از تیم‌های فوتبال تاثیری بر سودآوری بانک‌ها نداشته باشد.

بینا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: