کد خبر: ۷۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله کیتی برای تشخیص سریع عوامل میکروبی عرضه کردند که در کمتر از 32 دقیقه عوامل آلودگی را تشخیص می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی کرمی رویکرد تحقیقاتی خود را روش‌های تشخیص سریع آلودگی‌ها دانست و گفت: در این راستا موفق به طراحی و ساخت کیتی شدیم که در کمتر از 32 دقیقه وجود میکروب و یا عامل عفونی را تشخیص می‌دهد. کیت‌هایی که پیش از این ساخته بودیم در مدت چهار ساعت قادر به تشخیص عوامل میکروبی و عفونی بودند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله درباره نحوه عملکرد این کیت گفت: این کیت از طریق دریافت نمونه‌های مختلفی چون خون،‌ خلط، ادرار و یا نمونه‌ بافت و استخراج DNA عامل میکروبی را شناسایی می‌کند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه تولید این کیت به دلیل عدم حمایت وارد فاز صنعتی نشده است، خاطرنشان کرد: از سوی صنعت مرغداری درخواست شده تا روشی برای تشخیص سریع بیماری «سالمونلا» در مرغ‌ها ارائه دهیم.

این محقق با بیان این که کیت‌های تشخیصی در این زمینه از خارج وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مطالعات کیت تشخیص سریع را برای استفاده در شناسایی عوامل میکروبی گوشت ارائه کردیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: