کد خبر: ۷۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>روانشناسی>یک روان‌شناس گفت: والدین قانونمندی را به غیر از گفتار در عمل هم به کودکان بیاموزند.

به گزارش شفا آنلاین-متین‌السادات نصری روان‌شناس و مدرس دانشگاه  اظهار کرد: مادران در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف هنگامیه فرزنشان به دو یا سه سالگی می رسد به آنها آموزش هایی همچون درست یا نادرستی رفتارها، قانون‌مندی و مسئولیت‌پذیری را می آموزند.

وی با اشاره به اینکه کودکان از همان اوایل زندگی حد و مرز رفتارها را می شناسد، گفت: کودکان قانون را در بازی‌های خود گاهی آگاهانه یا ناآگاهانه رعایت می کنند اما در برخی مواقع والدین از عدم رعایت قانون فرزندانشان در حین بازی، شکایت داشته و بازگو می کنند که ما تعاون، همکاری ، قانون را به کودکان خود آموزش داده‌ایم.

نصری افزود: اگر والدین از عدم رقابت قانون کودکان شکایت دارند باید در رفتارهای خود نکته سنج شوند که در عمل هم ایا قوانین را رعایت می کنند.

این روان‌شناس خاطر نشان کرد: کودکان معیارهای اخلاقی را از افراد پیرامون خوئ فرا می گیرند. اگر چه کودک ممکن است ذاتا قانونمند باشد اما محیط و رفتار والدین نقش برجسته‌ای ایفا می کند.
وی تاکید کرد: بعنوان مثال هنگامی که کودک نقض قوانین را به هنگام رانندگی از سوی والدینش مشاهده می کند از این رفتارها الگو برداری کرده و خو د در عمل انجام می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: