کد خبر: ۷۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
خسرو فرحی:
شفاآنلاین:پست بانک ایران متعلق به همه مردم، دولت و سهامداران است که ساختار مالی آن به شدت نیازمند تقویت از سوی دولت، بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط می باشد.
به گزارش شفا آنلاین : خسرو فرحی مدیرعامل جدید این بانک در مراسم معارفه خود ضمن بیان مطلب فوق و تقدیر از تلاش ها و زحمات مهندس حسن زاده گفت: خداوند را شاکرم که در جمع خانواده بزرگ پست بانک ایران و همکاران سابق خود هستم و امیدوارم با همدلی و کار تیمی منسجم بتوانیم این وظیفه بزرگ و خطیر را به خوبی انجام دهیم.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا پست بانک ایران را به جایگاه شایسته آن در نظام اقتصادی و بانکی کشور برسانیم.
فرحی تصریح کرد: پست بانک ایران در پاسخ به نیاز واقعی و یک ضرورت اقتصادی و اجتماعی که همان ارائه خدمات پولی و بانکی در گستره کشور اعم از مناطق شهری و روستائی، نقاط دورافتاده و مرزی و با هدف ارزش آفرینی تأسیس شده است.
مدیرعامل پست بانک ایران اظهارداشت: ارائه خدمات بانکی و تأمین مالی در گستره کشوری بخش های مختلف اقتصادی در مناطق شهری و روستائی به عنوان نهاد مالی و عاملیت دولت در توسعه روستا و همچنین تأمین خدمات مالی و عاملیت بانکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تأمین مالی بخش IT و ICT دو مأموریت اصلی این بانک می باشد.
وی گفت: این دو مأموریت مهم و بزرگ، مأموریت های پست بانک ایران به عنوان یک نهاد مالی و توسعه ای در بخش روستا و بانک تخصصی حوزه IT و ICT کشور است که امیدوارم این بانک درانجام این دو مأموریت خطیر از قابلیت های قانونی، بهره لازم را ببرد.
مدیرعامل پست بانک ایران تأکید کرد: نگاهی به پست بانک ها و یا Saving bank های دنیا(بیش از 140 کشور) داشته باشیم می بینیم که تقریباً همه در این چارچوب و با اهدافی مشابه و از بانک های توسعه ای کشورهای خود محسوب می شوند.
فرحی عنوان کرد: آنچه که خدمات مالی و بانکی پست بانک ایران را متمایز ساخته و امکان اجرای مأموریت بانک در اقصی نقاط کشور را فراهم می سازد؛ وجود بستر و شبکه های ارتباطی و همچنین نقاط تماس فیزیکی در قالب دفاتر و یا باجه های ارتباطی و بانکی است که این امکان را به بانک می دهد تا در هر نقطه از کشور بتواند خدمات پایه پولی و بانکی را ارائه نماید.
مدیرعامل پست بانک ایران اظهار داشت: این امکانات و شبکه مویرگی توسط حاکمیت و دولت به منظور ایجاد زمینه های توسعه ای نقاط مختلف کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی توسط دولت ایجاد و پست بانک خدمات بانکی خود را در بیش از 400شعبه و بالغ بر 12هزار دفتر و باجه ارتباطی و بانکی در بستر شبکه مذکور ارائه می کند که این دفاتر هم اکنون روزانه ده ها تراکنش مالی انجام می دهند.
وی تصریح کرد: حضور این دفاتر در مناطق روستائی از یک طرف موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و ثبیت جمعیتی و رونق نسبی این نقاط شده که اطمینان داریم با برنامه ریزی صحیح و برآورد دقیق از نیازهای هرمنطقه، این راهبرد می تواند جهت اجرای اقتصاد مقاومتی، اشتغال زائی مولد و ثبات جمعیتی موثر باشد.
فرحی در ادامه گفت: برنامه های این بانک طبیعتاً با توجه به چشم انداز و مأموریت و ارزش های محوری آن بعنوان یک بانک "توسعه ای ارزش آفرین" در امر روستا با کسب و کار "ارائه خدمات بانکی و تامین مالی خرد و کوچک" و بانک تخصصی در حوزه IT و ICT کشور و تامین نیازهای مالی آن تدوین و پیگیری می شود همچنین برنامه های بانک در چاروب راهبردهای ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اصلاحات ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران افزود: استقرار COREBANKING بعنوان یک بستر و الزام مطمئن برای ارائه خدمات بانکی یکپارچه، سودآور و اقتصادی کردن، استانداردسازی و کنترلهای لازم در دفاتر و باجه های ارتباطی و بانکی، اجرای اولویتهای راهبردی بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزایش سهم بانک در تامین مالی خرد و کوچک(SME) در بخش شهر و روستا بویژه نقاط کمتر توسعه یافته، افزایش دارایی های مولد به کل دارایی ها از طریق فروش املاک و اموال مازاد، وصول مطالبات و سایر امور، افزایش درآمد مالیاتی، افزایش حقوق صاحبان سهام و کاهش قیمت پول، مدیریت ریسک بویژه ریسک عملیاتی، گسترش همکاری های سندیکایی و پیگیری کفایت سرمایه و راههای بهبود شاخصها از مهمترین برنامه ها می باشد.
وی ارتقاء شاخص های مالی درانطباق با استانداردها و مقررات مربوط به کفایت سرمایه و کیفیت دارایی ها، اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم جهت اعمال استانداردهای بانکی بین المللی و کاهش مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف آن را از جمله اقدامات این بانک در اجرای سیاستها و دغدغه های بانک مرکزی برشمرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: