کد خبر: ۶۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 10
شفاآنلاین:پزشکی>علمی>نتایج تحقیقات پژوهشگران در مورد علل شکست لانه گزینی و سقط جنین در اولین کنگره تولیدمثل ارایه می شود.
به گزارش شفا آنلاین،از انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران، در تحقیقات جدید که برای بررسی عوامل موثر در لانه گزینی موفقِ جنین و حاملگی طبیعی صورت گرفت، مشخص شد لانه گزینیِ موفق، نیازمند تغییرات گسترده آندومتر در سطح سلولی و مولکولی و همچنین گفتمان دو سویه بین جنین و آندومتر است.

بر اساس این پژوهش این ارتباط توسط یک شبکه پیچیده و چند لایه از سلول های ایمنی، کموکاین ها، سیتوکین ها، فاکتورهای رشد و مولکول های چسبان راهبری می شود.

در این پژوهش آمده است مجموعه ای از سیتوکین های TH1 به صورت هماهنگ و تحت کنترل دقیق کار می کنند تا سبب القای قدرت پذیرش آندومتر شوند.

همچنین کموکاین ها و مولکول های چسبان اتصال بلاستوسیت به آندومتر را واسطه گری می کنند. در نهایت سلول های سیستم ایمنی، سلول های NK، سلول های دندریتیک و سلول های T تنظیمی و TH1، نه تنها در القای تحمل ایمونولوژیک بلکه در تکامل دیواره رحم و تغییر ساختار عروق آندومتر نیز نقش برجسته ای ایفا می کنند.

فهم جامع مکانیزم های ایمونولوژیک دخیل در لانه گزینی جنین به ارایه راه کارهای درمانی بدیع برای درمان شکست های مکرر لانه گزینی و بهبود میزان حاملگی کمک شایانی می کند.

اولین کنگره بین المللی تولیدمثل همزمان با اولین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل دوم تا چهارم خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

گروه های هدف که در این کنگره به آنها امتیاز بازآموزی تعلق می گیرد متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: