کد خبر: ۶۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 04
شفاآنلاین_بانک بیمه>موسسه اعتباری>از مجموع ۹ نفر از موسسان حقیقی یک موسسه اعتباری در شرف تاسیس پنج نفر از یک خانواده هستند و چند نفر نیز صاحب مدرک دیپلم که هیچ ارتباطی با بانکداری ندارد!

به گزارش شفاآنلاین،موسسه اعتباری در شرف تاسیس ” نور ” براساس توافق بین مؤسسات مالی و اعتباری کارسازان آینده، صندوق قرض الحسنه مشیز استان کرمان ( حضرت زهرا (س) )، صندوق قرض الحسنه ریحانه گستر تهران و پیشگامان همیار یزد حسب مذاکرات قبلی با مسئولین بانک مرکزی تشکیل شده است.

سال ۹۲ تعداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم موسسه اعتباری نور (سهامی عام در شرف تأسیس) از طریق فرابورس ایران به فروش رسید.

سرمایه اولیه این شرکت براساس مجوز بانک مرکزی، ۳.۰۰۰ میلیارد ریال منقسم به ۳.۰۰۰ میلیون سهم عادی یک هزار ریالی است که ۵۰ درصد آن توسط موسسان و ۵۰ درصد باقیمانده آن هم در پذیره نویسی عمومی تأمین شده است.

این موسسه با وجود برگزاری مجمع عمومی و انجام پذیره نویسی هنوز نتوانسته تائیدیه های نهایی را اخذ و مجوز نهایی را کسب کند.

اما چند نکته جالب در تاسیس این موسسه به چشم می خورد.

نگاهی به اسامی موسسان این موسسه قبل از پذیره نویسی حکایت از نفوذ اعضای یک خانواده در هیات موسسان دارد.خانواده اسکندری زاده ها در هیات موسسان بسیار پرنفوذ است و از مجموع ۹ نفر پنج نفر آنان را اعضای این خانواده تشکیل می دهد.

جالب تر اینکه محمد حسین اسکندری زاده بعنوان مدیر عامل در هفته های گذشته انتخاب شده است.
در لیست هیات موسسان موسسه اعتباری در شرف تاسیس ” نور ” به جز محمد حسین اسکندری زاده، افرادی چون محمد سروش اسکندری زاده،زهرا اسکندری زاده،محمد علی اسکندری زاده و زینب اسکندری زاده حضور دارند.

یعنی اکثریت هیات موسسان در اختیار این خانواده پر نفوذ قرار دارد.با توجه به میزان سهم خریداری شده از سوی این خانواده قطعا مدیر عاملی این موسسه نیز باید به این خانواده سپرده می شد که اکنون نیز چنین شده است!

اما نکته جالب تر میزان تحصیلات و مدرک اعضای هیات موسس و حتی مدیر عامل این موسسه است که در نوع خود جالب است.البته این موضوع در بسیاری از بانک ها و موسسات رخ داده و تقریبا عادی شده است که افرادی با مدارک عجیب بانکدار شده اند!

در این موسسه مدیر عامل یعنی محمد حسین اسکندری زاده بالاترین سمت بانکی که در کارنامه خود به ثبت رسانده است،ریاست شعبه ستارخان بانک صادرات می باشد!

مدرک وی نیز مدیریت دولتی است که بعید به نظر می رسد چندان به رشته بانکداری مرتبط باشد.
محمود ایزدی عضو دیگر هیات موسسان این موسسه اعتباری است که مدرک تحصیلی وی دیپلم تجربی ثبت شده و بالاترین سمت اجرایی خود را رئیس شعبات مختلف بانک سپه در کرمان عنوان کرده است.
محمد کامرانی نوق عضو دیگر هیات موسسان نیز همانند همکاری خود دارای مدرک دیپلم ریاضی و بالاترین سمت بانکی خود را معاون رئیس حوزه منطقه ای بانک صادرات عنوان کرده است!

اما نوبت به اعضای خانواده مدیر عامل این موسسه حاضر در هیات موسسان می رسد.

محمد سروش اسکندری زاده و زهرا اسکندری زاده پزشک هستند و محمد علی اسکندری زاده نیز مهندسی سازه خوانده و زینب اسکندری زاده نیز دندانپزشک می باشد.

مدارک تحصیلی و تجارب اعضای خانواده مدیر عامل هیچ سنخیتی با بانکداری ندارد و بالاترین فعالیت اجرایی این افراد کار در خیریه مشیز و ریحانه است!

به نظر می رسد بانک مرکزی باید یک بازنگری در تائید صلاحیت افراد متقاضی حضور در عرصه بانکداری کند و نگذارد که از مهندس تا پزشک به کار تخصصی بانکداری هر چند به اندازه خرید سهام وارد شوند.

گویا براساس قانون فعلی موسسان یک بانک و یا موسسه اعتباری نیازی به مدرک خاصی ندارند و هر کسی می تواند تنها به پشتوانه ثروت صاحب سهم یک بانک و موسسه شود!

غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
چرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
2
ببین مدیر عاملان و هیئت مدیره بانکهای دولتی چه سنخیتی با بانک دارن که شما به این اقایان و خانمها گیر دادین مثل اینکه برای ما خارج از اقایان دولتی کسی دیگه ای بیاد را نباید قبول کنیم
منتظرالدعوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
سلام.من حدود7سال در موسسه مشیز با بدست اوردن مسئولیت یک شعبه و دریافت انواع تشویقنامه ها که حداقل ان طی یک دوره 16ماهه سه تشویق نامه کتبی و نقدی اخذ نمودم. خدماتی انجام دادم خصوصا با جلب سپرده از شهرهایی مثل تبریز و ... تا نزدیکترین محل برون شهری جایی مثل باغین.
با عشق و علاقه تام مشغول به انجام وظیفه و خدمت رسانی به مشتریان بودم تا جایی که بعضی از اربابان رجوع و مشتریان شعبه عنوان میکردند که رفتار کارمندان در شعبه شما مثل مهمانداران یک مهمانخانه است. ولی با تمام این صحبتها با واهی ترین دلیل از ادامه کار من جلوگیری بعمل امد (که با فحاشی سرپرست وقت شروع شد که این عادتِ عادی ایشون بود )و از سال82 بنا بعشقی که به این کار و محلش داشتم نتوانستم درجایی دیگر مشغول بکار بشم و هرچه انتظار کشیدم .... . و کماکان بیکارم با 48سال سن.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
1
افتخارمیکنم که یک خدمتگذارکوچیک این موسسه هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
1
خدا خيرش بده بهتر از بعضي ها هست كه داره يه مشترو نون ميده بي منت حالا همه فهميدن كه اين بهتر از اوناست
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
سلام ..خیلی مطلب شما مسخره هست ...توی دنیا هم مین طور هست ...هر کسی سهام یک بانک را داشت میتواند هیت مدیره ومدیرعامل تعیین کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: