کد خبر: ۶۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 01
شفاآنلاین_بانک وبیمه> تسهيلات >عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: در شرایط کنونی نرخ سود سپرده ها باید حدود 18 درصد و تسهیلات 21 درصد باشد.
به گزارش شفاآنلاین،حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان تاکید کرد : سودهای بانکداری بدون ربا بر اساس اقتصاد واقعی شکل می گیرد و اگر تحولی در این اقتصاد رخ دهد، نرخ سود بانکی نیز بر همان اساس تغییر می کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسویان افزود: زمانیکه در اقتصاد کشور، تورم 30 درصد را شاهد بدیم، نرخ سود بانکی باید با شرایط آن زمان تطابق می داشت؛ اما هم اکنون با کاهش نرخ تورم لازم بود تجدید نظری در خصوص تطابق نرخ سود بانکی با اقتصاد واقعی شکل گیرد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: با توجه به محدود شدن ایجاد ارزش افزوده از سوی بنگاه ها لازم است نرخ سود بانکی تعدیل شود؛ از آنجا که سیاست دولت فعلی بر شیب ملایم معطوف است، نمی خواستند [با کاهش یکباره] شوک درمانی در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسویان در ادامه به کاهش تدریجی و با شیب ملایمِ سود بانکی در حوزه سپرده ها و تسهیلات اشاره کرد.
وی همچنین در باره اینکه هم اکنون سود تعیین شده برای تسهیلات چقدر با نرخ ها واقعی تطابق دارد، گفت: شرایط واقعی اقتصاد برای سپرده ها در حد 1 تا 3 درصد بر اساس نرخ تورم است؛ در حوزه تسهیلات نیز بین حداکثر 3 تا 6 درصد سود واقعی است.
حجت الاسلام والمسلمین موسویان گفت: در شرایط کنونی نرخ سود سپرده ها باید حدود 18 درصد و تسهیلات حدود 21 درصد باشد، منتهی چون دولت و بانک مرکزی نمی خواستند یک شوک بر اقتصاد کشور وارد شود، بصورت تدریجی به سمت این مرحله پیش می روند.
خبرگزاری صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: