کد خبر: ۶۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
قائم مقام سازمان نظام پرستاری خبر داد :
شفاآنلاین:پرستار>مهاجرت>قائم مقام سازمان نظام پرستاری از مهاجرت سالانه ۳۵۰ پرستار ایرانی به دیگر کشورها خبر داد و گفت: هم اکنون پرستار بیکار در کشور نداریم یعنی هر پرستاری واقعاً بخواهد کار کند شغل و کار برای وی وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،احمد نجاتیان در نشست خبری سازمان نظام پرستاری با تشریح آخرین وضعیت انتخابات دوره چهارم نظام پرستاری به مسائل روز پرستاری نیز پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون پرستار بیکار در کشور نداریم یعنی هر پرستاری واقعاً بخواهد کار کند شغل و کار برای وی وجود دارد.

وی  درباره مهاجرت پرستاران به دیگر کشورها از جمله کانادا نیز توضیح داد: طبق آخرین آمار مهاجرت پرستاران ایرانی باید عنوان کنم که در سالی که گذشت بالغ بر 350 نفر پرستار از ایران مهاجرت کردند که نسبت به سال‌های گذشته این آمار مهاجرت با کاهش مواجه شد زیرا در سال‌های گذشته سالانه 500 پرستار از کشور مهاجرت می‌کردند.

نجاتیان با اشاره به این‌که از 23 هزار اجازه استخدام پرستار‌ی بالغ بر 17 هزار پرستار استخدام شدند، گفت: در دوره سوم سازمان نظام پرستاری ساعت کار پرستاری نیز 15 ساعت کاهش یافت ولی هنوز برخی بیمارستان‌های خصوصی زیر بار این قانون نرفتند که از نهادهای قضایی این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی به آموزش 9 هزار کمک بهیار در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره آموزش‌های بین‌المللی رهبری پرستاری را داشتیم که تاکنون 17 مدیر پرستاری آموزش دیده داریم و برای روند جدید 300 پرستار تحت آموزش‌های مدیریت پرستاری قرار می‌گیرند.

نجاتیان با اشاره به همکاری سازمان نظام پرستاری با 3 دولت در سال‌های گذشته عنوان کرد: این سازمان تعامل و همکاری با دولت اصلاحات و دولت آقای احمدی‌نژاد داشت و آن‌ها نیز در پایان دولت‌های خود عنوان می‌کردند که ای کاش بیش‌تر می‌توانستیم برای پرستاران اقدام کنیم بنابراین امیدواریم در دولت روحانی این ابراز تأسف رخ ندهد و در این دولت برای پرستاران اقدامات لازم صورت پذیرد زیرا با وجود نامه‌نگاری که انجام دادیم هنوز پرستاران موفق به دیدار رئیس‌جمهور نشدند.

قائم مقام سازمان نظام پرستار درباره انتخابات دوره چهارم نظام پرستاری نیز از ثبت‌نام 2500 نفر در هئیت مدیره‌ها خبر داد و گفت: یک هزار و 150 جایگاه برای انتخابات فراهم شده است تا این انتخابات در 29 خرداد در سراسر کشور‌ صورت پذیرد.

نجاتیان با حمایت از طرح تحول سلامت بیان داشت: البته با اجرای طرح تحول سلامت و به دلیل عدم توجه به نیروی انسانی فشار کار به پرستاران دو برابر شد و یک پرستار به ازای 3 تا 4 نفر باید کار کند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: