کد خبر: ۵۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 22
شفاآنلاین_سلامت جنسی >خانواده >یک رابطه جنسی خوب و لذت‌بخش، صرفا نباید به ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی ختم بشود. گاهی نوازش‌ های عاشقانه در کنار یک ماساژ ساده، می‌تواند تاثیر روانی مثبت و به‌مراتب عمیق‌ تری از رابطه جنسی همراه با دخول و ارگاسم داشته باشد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر حامد محمدی کنگرانی، روان‌ پزشک در این باره مي‌گوید: «در برقراری رابطه زناشویی، لذت‌های دیگری جز رسیدن به ارگاسم هم وجود دارند که ماساژ دادن، یکی از این لذت‌ها است».

 

این مشاور خانواده ادامه می‌دهد:‌ «زن و شوهر می‌توانند با ماساژ دادن تمام قسمت‌های مختلف بدن همدیگر، نقاط حساس و تحریک‌ پذیر بدن خود و طرف مقابلشان را بهتر بشناسند و این مساله در برقراری بهتر رابطه زناشویی، کمک زیادی به آنها می‌کند». عضو کمیته روان‌درمانی انجمن روان‌پزشکان ایران معتقد است که ماساژ دادن همسر می‌تواند در ایجاد حس عمیق‌تر عاطفی بین زوج‌ها، کاهش تنش‌های روزانه،‌ کاهش درد و مشکلات مقاربت و افزایش لذت ارگاسم،‌ تاثیر به‌سزایی داشته باشد.
وی تاکید می‌کند:‌ «متاسفانه خیلی از خانم‌ها، نقاط حساس و تحریک‌ پذیر بدن خود را به‌خوبی نمی‌شناسند و به‌همین دلیل هم به دفعات کمتری به اوج لذت جنسی در رابطه زناشویی می‌رسند. این در حالی است که همسر آنها می‌تواند با ماساژ، نقاط حساس بدن او مانند لاله گوش، نیپل، گونه،کلیتوریس و… را بشناسد و باعث لذت بردن بیشتر خانم از رابطه جنسی شود».

محمدی به این نکته هم اشاره‌ای داشت که تکراری شدن نوع رابطه زناشوی  برای برخی از زوج‌ها می‌تواند باعث کاهش لذت آنها از رابطه شود. در حالیکه آموختن تکنیک ماساژهای مختلف، راه ساده و کوتاهی برای فرار از این تکرار و افزایش لذت بردن از همدیگر است.

 بکس ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: