کد خبر: ۵۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 20
در همایش بین المللی تهران ارائه می شود؛
شفاآنلاین-معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر، از اعلام نتایج مطالعات پایلوت طرح کاهش خطرپذیری ۵ شهر بزرگ دنیا در همایش بین المللی مدیریت سوانح که در تهران برگزار می شود، خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی روز دوشنبه در نشست خبری با اعلام برگزاری همایش بین‌لمللی مدیریت سوانح و کاهش خطرپذیری حوادث در مناطق شهری از ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در تهران، افزود: این همایش با رویکردی کاملا بین‌المللی و با حضور ۷۹ شرکت‌کننده از بیش از ۵۰ جمعیت ملی و صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به میزبانی جمعیت هلال‌احمر ایران برگزار خواهد شد.

وی گفت: دستاورد این همایش تهیه و تدوین سند نهایی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با موضوع کاهش خطرپذیری در سوانح شهری خواهد بود تا رویکرد تمامی جمعیت‌ها در زمینه اجرای برنامه‌های خود  به منظور کاهش خطرپذیری در سوانح مشخص و تعیین شود.

محمدی عراقی با اشاره به رونمایی از پروژه «۵۰ شهر ایمن» در دنیا در این همایش، خاطرنشان کرد: بر این اساس با حمایت نهادهای بین‌المللی نقاط قوت و ضعف ۵۰ شهر در دنیا در زمینه کاهش خطرپذیری بررسی خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های بین‌المللی و کسب جایگاه‌ مدیریت و رهبری در مجامع بین‌المللی، عنوان کرد: بر این اساس با توجه به توان بالقوه‌ای که در جمعیت هلال‌احمر ایران وجود دارد، تلاش کرده‌ایم تا جایگاه مناسبی را در سطوح مدیریت و رهبری پیدا کنیم و در این زمینه هم همکاری نزدیکی با مجامع بین‌المللی از جمله فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر داشته‌ایم.

محمدی عراقی گفت: از جمله برنامه‌هایی که در ۲ سال گذشته هلال‌احمر ایران با فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در دست اجرا داشت، پروژه کاهش خطرپذیری سوانح و حوادث و مدیریت بحران بود که بر مبنای پروژه‌ای مشترک مقرر شد تا در تهران هم همانند پایتخت ۴ کشور دیگر از جمله ایروان، جاکارتا، لاپاز و نایروبی، مجری پروژه کاهش خطرپذیری باشد.

به گفته معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در پروژه اجرا شده در ایران، آموزش همگانی و نقش آن در کاهش خطرپذیری مورد توجه قرار گرفت و در هر کدام از ۴ شهر کشورهای دیگر موضوعات متفاوت مرتبط بررسی و مقرر شد تا نتیجه نهایی در اجلاس تهران نهایی شود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: