کد خبر: ۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 18
شفاآنلاین_فردی که قهرمی‌کند هدفی دارد و در واقع با قطع ارتباط، می‌خواهد مطلب خود را با تاکید بیشتری به طرف مقابلش بیان کند. فردی که قهرمی‌کند می‌خواهد به طرف مقابل بگوید که ناراحت است یا می‌خواهد کاری کند که رفتار طرف مقابل را تغییر دهد. با این توضیحات به نظر می‌رسد که قهر کردن در شوهرتان به صورت یک مکانیزم در آمده است که در مواقع ناراحتی از او سر می‌زند.

به گزارش شفاآنلاین،قهرکردن، یک روش تخلیه ناراحتی است که معمولا شوهرتان قبل از اینکه فکر بهتری به ذهنش برسد که در آن لحظه فایده بهتری داشته باشد، به این روش اقدام می‌کند. در پیامکتان گفته‌اید که زیاد با هم دعوا می‌کنید بنابراین در قدم اول باید تلاش کنید به جای دعوا با یکدیگر گفت‌و‌گوی اصولی داشته باشید.

به شوهرتان ثابت کنید که درکش می‌کنید

گاهی زوجین نمی‌توانند منظور و پیام خود را به یکدیگر منتقل کنند در این شرایط یکی از زوجین احساس ناکامی و گمان می‌کند مورد بی‌توجهی همسرش قرار گرفته است؛ بنابراین او دچار دلخوری و خشم می‌شود و تصمیم به قطع رابطه کوتاه مدت یا‌‌ همان قهر می‌گیرد البته عمق و میزان قطع رابطه به اهمیت موضوع بستگی دارد و ممکن است از چند ساعت تا چند روز هم طول بکشد؛ بنابراین شما باید دلیل قهر کردن‌های همسرتان را بیابید و به او نشان دهید که متوجه حرف‌هایش می‌شوید تا شوهرتان دلیلی برای قهرکردن نداشته باشد.

ممکن است دلیل اصلی قهرکردن‌های شوهرتان، بعد شخصیتی یا درون فردی او باشد چراکه گفته‌اید همیشه و بعد از دعوا کردن از پیشتان می‌رود. ممکن است شوهرتان، عزت نفس پایین یا آسیب دیده‌ای داشته باشد که در این صورت وقتی در شرایط یا در معرض اختلاف عقیده یا سلیقه با شما قرار می‌گیرد، راهی جز قهر کردن برایش باقی نمی‌ماند؛ بنابراین تلاش کنید تا با تعریف‌های بجا و ایجاد احساس توانمندی در شوهرتان، عزت نفس او را بالا ببرید.

توجه داشته باشید که قهرکردن مانند ریختن زباله‌ها زیر فرش خانه است و مشکل با قهرکردن زن و شوهر حل نمی‌شود؛ زیرا زن و شوهر بعد از چند دقیقه، چند ساعت یا چند روز سعی می‌کنند دوباره با هم ارتباط برقرار کنند ولی مشکل به جای خود باقی خواهد ماند.

با رفتارهای جایگزین قهر آشنا شوید

شوهرتان باید توجه داشته باشد که قهررفتاری ناکارآمد است و اگر زمانی در کودکی فایده‌ای برای او داشته است، دیگر در شرایط فعلی فایده‌ای برایش ندارد. همچنین شاید این رفتار ناکارآمد برای مدت زمان محدود او را به هدفش برساند، اما چون سرانجام طرف مقابل در برابر این رفتار ایستادگی خواهد کرد، بی‌نتیجه خواهد بود.

شما و شوهرتان باید مهارت‌های ارتباط موثر را یاد بگیرید و حتی در سخت‌ترین شرایط هم به هم فرصت اظهار نظر بدهید و بدانید وقتی احساس ناکامی دارید، دچار خشم و هیجان و خستگی می‌شوید و نمی‌توانید استدلال منطقی داشته باشید پس باید به هم فرصت بدهید و صحبت کنید تا راه حل را پیدا کنید.

 

 آسمانیها۹۰

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: