کد خبر: ۵۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
شفاآنلاین_بدخلقی‌های زنان در اصل مادرزادی است. اگر زنان بیشتر دچار افسردگی و ناامیدی می‌شوند و از خود بداخلاقی نشان می‌دهند، چندان مقصر نیستند زیرا مغز آن‌ها به این شکل برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش شفاآنلاین،بعضی از مردان همیشه از بداخلاقیهای همسرشان شکایت میکنند و معتقدند او از روز اول تولد اینگونه به دنیا آمده است. آخرین تحقیقات نشان میدهد این موضوع چندان هم اشتباه نیست و بدخلقیهای زنان در اصل مادرزادی است.

اگر زنان بیشتر دچار افسردگی و ناامیدی می
شوند و از خود بداخلاقی نشان میدهند، چندان مقصر نیستند زیرا مغز آنها به این شکل برنامهریزی شده است. متاسفانه علاوه بر مورد بالا، بسیاری از زنان برای کاهش وزن خود به سراغ برنامههای کاهش وزن با کالریهای بسیار پایین میروند که این موضوع هم میتواند به بداخلاقی و بیحوصلگی زنان دامن زده و احتمال ابتلا به بیماریهای روانی و تغییر در رفتار را بیشتر کند.
 
تقریبا یک چهارم زنان در دورهای از زندگی خود به دلیل ابتلا به افسردگی، تحت درمان قرار میگیرند، در حالی که این آمار در بین مردان فقط 10 درصد است. از سوی دیگر تحقیقات بیشتر اثبات کرده است، زنان نسبت به هورمون سروتونین در بدنشان پاسخ ضعیفتری نسبت به مردان نشان میدهند.
 
کمبود سروتونین که از آن بهعنوان هورمون شادی یاد میشود، میتواند باعث بروز علائم افسردگی و ناامیدی در انسان شود. عادات ماهانه زنان هم باعث بروز تغییرات هورمونی زیادی در بدن میشود و میتواند مقادیر هورمون سروتونین را کاهش دهد. به همین دلیل احتمال ابتلا به افسردگی در روزهای قبل از شروع عادت ماهانه، بعد از تولد و یائسگی در زنان بیشتر از مواقع دیگر است.
 
alodoctor

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: