کد خبر: ۵۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
شفاآنلاین_جواب این سوال مقدار زیادی بستگی به تعریف شما از طولانی بودن دارد. اگر نعوظ چهار ساعت یا بیشتر ، بدون تحریک جنسی طول بکشد ، نعوظ دائم (priapism) نامیده می شود.

به گزارش شفاآنلاین،به طور معمول تحریک باعث می شود که خون در آلت تناسلی جریان پیدا کند که این جریان خون ، باعث ایجاد نعوظ می شود. بعد از انزال ( خروج منی ) – یا اگر تحریک قطع شود – جریان خون قطع شده و نعوظ پس رفت می کند. ممکن است گاهی خون فرستاده شده به آلت تناسلی برای ایجاد نعوظ به دام بیفتد و سبب ایجاد نعوظ دایم (priapism)شود که می تواند بسیار دردناک باشد و اگر زود درمان نشود موجب ایجاد زخم در درون آلت تناسلی شده و در برخی موارد اختلال نعوظ دائم را در پی خواهد داشت.

 

نعوظ دایم ( priapism) ممکن است در هر مردی اتفاق بیافتد حتی در نوزادان ، اما در سنین ۵ ، ۱۰ ،۲۰ و ۵۰ ساله رایج تر است. درمان این مشکل می تواند خیلی ساده باشد مثل استفاده از بسته های یخ یا به صورت تزریق دارو به آلت تناسلی و یا کشیدن خون از آلت تناسلی برای کاهش درد و تورم. ولی گاهی به عمل جراحی برای بازگرداندن جریان خون مناسب و انجام تخلیه کامل رگ ها از خون نیاز است.

زندگی سالم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: