کد خبر: ۵۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 30
شفاآنلاین-تفاوت انسان ها در تقدیر و سرنوشت آنها نیست بلکه این تفاوت به عکس العمل آنها در برابر تقدیر و سرنوشت ارتباط دارد.

به گزارش شفاآنلاین،این نکته مهم است که برخی انسانها با وجود اعتقاد به سرنوشت و تقدیر، هرگز منتظر نمی مانند تا ببینند چه اتفاقات و ماجراهایی برای آنها در زندگی حادث می شود بلکه دست بکار شده و اقدام به کارهای خیر و بزرگ می کنند و به خاطر همین کار همواره یاد و خاطره آنها زنده است و به نیکی یاد می شوند.


در سفرنامه سلامت و امید به استان کرمانشاه با یکی از پزشکان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر آشنا شدم. وی را در یکی از چادرهای سلامت این سفرنامه که در شهرستان صحنه در استان کرمانشاه برای معاینه رایگان بیماران برپا شده بود در حالی دیدم که با طمانینه، حوصله و مهربانی افراد پیر و جوان را معاینه می کرد.

این جراح عمومی که از تبلیغ و رسانه ای کردن فعالیت های خدا پسندانه رضایت چندانی ندارد و اعتقاد دارد، کار باید خالصانه و برای رضای خدا باشد با این قول که هدف از نوشتن گزارش فقط تشویق مردم به کار خیر است، راضی شد تا به شرط مخفی ماندن نام با خبرنگار ایرنا به گفت و گو بنشیند.

نامش م . ش بود، جراح عمومی و فوق تخصصی جراح پلاستیک و زیبایی، برایم عجیب بود که در شهرستانی به این کوچکی که جمعیت آن به یکصد هزار نفر هم نمی رسد، مردم چه نیازی به جراحی زیبایی دارند و این پزشک در این منطقه چه می کند در حالی که می توانست در دیگر شهرها با عمل های جراحی زیبایی و پلاستیک پول زیادی به جیب بزند، این بود که جلو رفتم و پس از معرفی خود پرسش های طرح شده در ذهنم را مطرح کردم.



** عضو سازمان جوانان هلال احمر از 15 سال گذشته

وی که عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و سازمان جوانان هلال احمر است با خنده خود را معرفی کرد و در ادامه گفت: یک پزشک شادی و غم خود را با بیماران تقسیم می کند و گاهی به جای آرام کردن فرزند خود در فکر این است که کودک گریان دیگری را آرام و درد مردم را درمان کند.

در حالی که عشق به خدمت و تعهد اخلاقی در کلام این پزشک موج می زد، ادامه داد: در صورتی که فقط درصد اندکی از هوش و استعداد پزشکان در عرصه مسائل مالی و اقتصادی صرف شود، به طور قطع درآمد بیشتری عاید آنها شده بنابراین عشق و علاقه به این حرفه حرف نخست را می زند و همین دلیل روی آوردن من به این شغل مقدس است.

به گفته این جراح عمومی که اولین سفر کاری خود پس از عضویت در سازمان جوانان هلال احمر را در خانه خدا تجربه کرده، علاقه افراد به حرفه خود می تواند بزرگ ترین موانع را از سر راه انسان بردارد.

با خود فکر کردم، این پزشک با خنده ای که بر لب دارد، لبخند را روی لبهای بیمارانی که درد و غم دارند و ناتوان هستند، می نشاند. او داوطلبانه و رایگان بیمارانی را که از ناهنجاری های فک و صورت رنج می برند و در نقاط محروم و دور افتاده سکونت دارند، درمان می کند.

خوشحال کردن افرادی که بی پولی و فقر مانع از مراجعه آنها به پزشک برای درمان و بدتر شدن بیماری می شود، هنر این پزشک جراح است، هنری که اجر دنیوی و اخروی دارد.

او یک بسیجی است که در رشته ریاضی در دبیرستان تحصیل کرده اما علاقه به خدمت به مردم موجب شد تا به جای انتخاب رشته های مهندسی که بسیار هم پردرآمد هستند، تحصیل در رشته پزشکی را برگزیند.

وی 43 ساله و اهل تهران است و خود را متعلق به همه ایران می داند و دائما برای خدمت به نیازمندان به نقاط مختلف کشور سفر می کند، شماره تلفن او در اختیار تعدادی از مراکز درمانی از جمله در تهران، شمال و کرمانشاه است تا در صورت نیاز به خدمات وی به نقطه مورد نیاز اعزام شود.

افتخار خود می داند که به هموطنان خود در شهر و روستا کمک کند و به کمک آنها در مواقع بحرانی بشتابد.

روز نهم فروردین که به او زنگ زدم، مشغول معاینه اهالی روستایی در شهرستان نکا در استان گیلان بود و در ادامه گفت و گوی تلفنی اعلام کرد که چهار ساعتی است در حال معاینه مردم می باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آنجا چه می کنید؟ گفت: به همراه خانواده ام برای تعطیلات نوروز به این مکان سفر کرده ام و همراهی و معاینه بیماران این جا بر لذت من در کنار خانواده افزوده است.

این عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می گوید، چنین تصوری درست نیست که چهره و شخصیت های علمی از مردم فاصله بگیرند.

م. ش فعالیت های انساندوستانه را زکات علم خود می داند و می گوید: خوب است انسان ساعاتی از روز، ماه و یا سال خود را با هدف زکات مال و علم به خدمت به محرومان اختصاص دهد.

به قول این جراح هر چه یک کار خیر مخفی تر باشد، مقبول تر و بیشتر مورد رضایت خداست.

اولین و آخرین بیمار برای وی تفاوت ندارد زیرا در هر حال او با حوصله آنها را معاینه می کند و لذت درمان بیماری را که درمانده است و هیچ پشت و پناهی جز خدا ندارد، بالاترین لذت می داند.



** تاسیس بخش فوق تخصص جراحی میکروسکوپی بیمارستان طالقانی کرمانشاه

نامبرده درباره سوابق کاری خود گفت: در سال 89 بخش های فوق تخصص جراحی میکروسکوپی و نیز جراحی فک و صورت را در بیمارستان طالقانی کرمانشاه تاسیس کردم و تعدادی اعمال جراحی میکروسکوپی از جمله ترمیم اعصاب، پیوند عصبی از اندام تحتانی به اندام فوقانی در بازو، ساعد ،مچ دست،انگشتان در استان انجام دادم.

وی افزود: بخش فوق تخصصی فک و صورت و جراحی پلاستیک بیمارستان طالقانی پس از آموزش پرسنل توسط اینجانب طی ماه های اولیه و پس از تاسیس کم کم به عنوان قطب جراحی های پیشرفته فک و صورت در استان مطرح شد.

این عضو سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: در سال 90 با استفاده از دستگاه آندوسکوپی موجود در انبار بیمارستان که حدود سه سال از خریداری آن گذشته بود، قدم به دامنه جدیدی از اعمال جراحی پیشرفته فک وصورت گذاشتم که نتیجه آن تبدیل بخش فوق تخصصی فک و صورت بیمارستان طالقانی به قطب جراحی های نوین و پیشرفته جا اندازی و تثبیت شکستگی های فک و صورت و پیشانی به روش آندوسکوپی و غیر تهاجمی بدون برش جراحی بود.

وی اضافه کرد: با انجام بیش از یک صد مورد جراحی های پیشرفته جا اندازی و تثبیت شکستگی گردن ، استخوان پیشانی، بازسازی جمجمه به روش آندوسکوپی و بدون برش از زمان راه اندازی مرکز مزبور در این بیمارستان، این مرکز و تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک آن بالاترین آمار جراحی های یاد شده در ایران و در خاورمیانه را داراست.

به گفته م. ش این مرکز مورد توجه اساتید بزرگ جراحی پلاستیک و به دفعات مورد تقدیر و تشویق واحد جراحی های پیشرفته جمجمه و فک و صورت دانشگاه شهید بهشتی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفته است.



** سوابق علمی و پژوهشی جراح پلاستیک و زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دارای رتبه اول بورد تخصصی جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی ایران و رتبه اول بورد کتبی فوق تخصصی جراحی پلاستیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی که دارای جوایز فراوانی است، سخنران کنگره علمی جراحان در سال 1389 به طور جداگانه در چهار موضوع مختلف و سخنران برگزیده به عنوان بهترین سخنرانی و پژوهش در پنجمین کنگره بین المللی مدیرت بحران در حوادث و بلایای طبیعی تهران در سال 1390است.

ارائه دو سخنرانی جامع و تبیین نقش اندوسکوپی در جراحی فوق تخصصی پلاستیک در زمینه زیبایی و تروما که به علت نوآوری های متعدد مورد تحسین انجمن جراحان و پروفسور ناصر سیم فروش قرار گرفت از دیگر فعالیت های وی است.



**کلام آخر

برخی اوقات انسان تصور می کند بسیاری از اتفاقات، مهربانی ها و دوست داشتن ها مال دنیای امروز نیست و دست نیافتنی است اما آشنایی با این پزشک و اعتقادات و باورهای او ثابت می کند که هیچگاه مهربانی ، نوع دوستی و عشق تمام نمی شود و این گوهر ارزشمند خلقت مانند شعله ای گداخته جان انسان ها را گرم نگه می دارد.



ایرنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: