کد خبر: ۵۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 17
بانک مرکزی واکنش نشان می دهد؟
شفاآنلاین_دو شهروند مشهدی به دلیل اختلاف مالی با یک موسسه مالی ظهر ديروز با رساندن خود به پشت بام در قبال دریافت طلب خود این موسسه را تهدید به خودکشی کردند.

به گزارش شفاآنلاین،همانطور كه انتظار مي‌رفت، دامنه بحران موسسات اعتباري كه از ميزان شروع شده بود تقريبا به اكثر موسسات اعتباري در شهر‌هاي خراسان رضوي و شمالي و ساير شهرها در حال گسترش است.

شايعه و هجوم مردم براي دريافت سپرده‌هاي خود باعث شده تا هر روز شاهد خيل عظيمي از سپرده‌گذاران در مقابل شعب اين موسسات باشيم.

اين بحران فعلا در شرق كشور متمركز شده و احتمال گسترش آن به ساير شهرها نيز وجود دارد.به دليل گستردگي شعب اين موسسات فاقد مجوز يا در حال اخذ مجوز، چنانچه بانك مركزي زودتر دست به اقدام جدي و آرام سازي فضا نزند، بحران ملي شكل خواهد گرفت.

بحران هايي چون صندوق جي در اصفهان كه در سال هاي نه چندان دور مشكلات بسياري را براي براي مسوولان وقت پديد آورد.

از سوي ديگر مردم نيز بايد هشيار باشند كه سپرده‌هاي خود را در موسسات معتبر پس انداز كنند تا دچار بحران نشوند.اما به هر حال عده‌ بسياري در سال هاي اخير در موسسات اعتباري براي دريافت سود يا تسهيلات راحت تر سپرده گذاري كرده‌اند و به نظر مي رسد بانك مركزي به عنوان متولي اصلي بازار پولي چاره‌اي جز ورود به اين عرصه و آرام سازي فضا ندارد،چراكه بحران اگر بزرگ تر شود آنوقت سامان دادن آن هزينه و وقت بسياري را مي طلبد.

روز گذشته نيز حادثه تازه‌اي در شرق كشور رخ داد و دو مرد ۳۱ و ۳۲ ساله که ظهر امروز برای دریافت سپرده خود به یک موسسه مالی و اعتباری واقع در میدان جانباز مشهد مراجعه کرده بودند پس از ناامیدی از وصول طلب خود با حضور در پشت بام این موسسه تصمیم به خودکشی گرفتند. 

این موسسه مالی اعلام کرده به دلیل مشکلات مالی هر دو روز تنها قادر به باز پرداخت ۳۰۰ هزار تومان از پول سپرده گذاران خود است.

تصمیم به خودکشی این دو شهروند مشهدی ظهر امروز علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در خیابان های منتهی به میدان جانباز موجب دخالت نیروهای سازمان اتش نشانی، اورژانس اجتماعی و همچنین نیروهای انتظامی شد.

با اعلام شهروندان حاضر در صحنه و امداد از سازمان آتش نشانی برای نجات این دو شهروند نیروهای سازمان آتش نشانی با حضور در محل نسبت به استقرار تشک نجات اقدام کردند.

مدیر حوزه دو سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این رابطه به مهر گفت: همزمان با استمداد کمک نیروهای ایستگاه های ۳ و ۷ در کمتر از مدت ۱۰ دقیقه به همراه نردبان و دو تشک نجات در محل حاضر شدند.

مجید شادی بیان کرد: با مداخله نیروهای این سازمان و همچنین اورژانس اجتماعی در نهایت مقارن ساعت ۱۴.۴۴ دقیقه ظهر امروز این دو فرد توسط تیم امداد و نجات به پایین انتقال داده شده و تحویل نیروهای انتظامی شدند. 

در هفته گذشته نیز یک شهروند دیگر مشهدی به دلیل اختلاف مالی با همین موسسه در طبقه هفتم این موسسه دست به خودکشی زد که با مداخله نیروهای امداد و نجات و نیروهای انتظامی فرجامی نداشت.

اختلافات مالی سپرده گذاران مشهدی با موسسات مالی و اعتباری و همچنین شرکت های سرمایه گذاری در طی ماه گذشته شهر مشهد را با اعتراضات متعدد همراه کرده است.

 

اخبار بانك

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: