شفاآنلاین-نشست تخصصی چهار روزه مدیران پست بانک ایران با هیأت اعزامی اداره پست و پسانداز عراق به منظور تعیین راهکارهای لازم جهت گسترش همکاریهای فیمابین و بهرهمندی از ظرفیت ها ، توانمندی ها و تبادل تجربیات متقابل طی روزهای دوم لغایت پنجم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،در نشست
روز اول که با حضور مدیر امور سازمان و برنامه ریزی و مدیران زیرمجموعه آن
شامل؛ رؤسای ادارت کل سازمان و بهبود روشها، آموزش و تحقیقات و
برنامهریزی، بودجه و بهرهوری به همراه معاونان آنها و مجید عبدالکریم
علیوی مدیرامور بینالملل پست و پس انداز عراق و رئیس پست بغداد و هیأت
همراه وی در محل ساختمان ستادی این بانک برگزار شد، نماینده هیأت عراقی ضمن
تأکید بر گسترش همکاریهای متقابل، هدف از این سفر را بهرهمندی از
تجربیات و کسب اطلاعات مفید و سازنده از مدیران این بانک جهت تأسیس و
راهاندازی پست بانک در عراق عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به نشستهای
پیشین بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق، خواستار گسترش همکاریها و
رسیدن به یک تفاهم مشترک و تحقق اهداف مدنظر شد.
مجتبی حقی سرپرست
اداره کل بانکداری و روابط بینالملل و دبیر جلسات این نشست ضمن خیرمقدم به
مدیرامور بینالملل پست و پسانداز عراق و رئیس پست بغداد و هیأت همراه وی
و همچنین معرفی اجمالی پست بانک ایران به تشریح سوابق، اهداف، دستور کار و
برنامه کمیته اجرائی سفر هیأت عراقی پرداخت.
داود کریمی سرپرست امور
سازمان و برنامهریزی و علی آزاد رئیس ادارهکل آموزش و تحقیقات نیز در
اولین روز این نشست ضمن تبیین فلسفه تأسیس، اهداف، سیر تحول، توانمندیها،
دستاوردها و چشم انداز پست بانک ایران، پاسخگوی سئوالات تخصصی هیأت عراقی
شدند.
بنابراین گزارش: در نشست روز دوم که با حضور داود کریمی سرپرست
امور سازمان و برنامهریزی، محمود شیردل سرپرست امور شعب و مناطق، محمد
رحمانی، اسماعیل عسگری رؤسای ادارات کل امورشعب و بازاریابی و تجهیزمنابع و
معاونان آنان به همراه معاون ادارهکل دفاترخدمات بانکی برگزار شد،
اقدامات، خدمات و دستاوردهای پست بانک ایران در زمینه ایجاد و توسعه شعب و
دفاترخدمات بانکی شهری و روستائی در 14 هزار و 500 نقطه کشور بهعنوان
گستردهترین شبکه بانکی جمهوری اسلامی ایران تبیین و در ادامه طرفین به بحث
و تبادلنظر درخصوص مباحث مطرح شده پرداختند. گفتگو و تبادلنظر هیأت
عراقی با رؤسای ادارات کل تولید و توسعه نرمافزارها و راهبری و پشتیبانی
فنی سیستمها و معاونان آنها و همچنین معاون اداره کل بانکداری الکترونیک
به منظور آشنایی آنان با نرمافزارها و خدمات بانکداری الکترونیک و پکپارچه
پست بانک ایران، تشریح اقدامات حوزههای نرمافزاری و سختافزاری بانک در
راستای ارائه خدمات لحظهای به مشتریان و نحوه کنترل و نظارت بر عملیات
بانکی توسط مسئولان مربوطه و بازدید هیأت عراقی از مرکز فناوری اطلاعات پست
بانک ایران از دیگر برنامههای دومین روز این نشست بود.
این گزارش می
افزاید: در سومین روز این نشست، هیأت عراقی به منظور آشنائی با عملکرد شعب و
دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی به همراه مسئولان این بانک از شعبه
شریعتی تهران و دفترخدمات بانکی شهری معلم تهران و دفتر روستای رسنان
شهرستان لواسانات بازدید و از نزدیک با کارکنان و نحوه خدماترسانی و
پاسخگوئی آنان به مشتریان آشنا شدند که درجریان آن فرشته هادیان کارگزار
دفتر روستای رسنان ضمن تقدیر از حضور هیأت عراقی در این دفتر به ارائه
گزارش عملکرد پرداخت و گفت: دفتر پست بانک رسنان فعالیت رسمی خود را از سال
85 آغاز نموده و همواره به اصل مشتریمداری در ارائه خدمات توجه ویژهای
دارد.
وی افزود: این دفتر با افتتاح انواع حسابهای جاری، سپرده
کوتاهمدت و بلندمدت و اعطای تسهیلات در قالب عقود اسلامی خدمات متنوع
بانکی را به هموطنان ارائه می کند.
طبق این گزارش: نشست روز آخر با حضور
مهندس حسنزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و دکتر صباغی عضو هیأت مدیره
این بانک برگزار شد که طی آن مهندس حسنزاده ضمن ابراز خرسندی از توجه و
استقبال هیأت عراقی طی مذاکرات چهارروزه اظهارداشت: گسترش همکاریهای
متقابل و انتقال تجربیات به کشور دوست و همسایه عراق منشاء خیر و برکت
خواهد بود و لازم است ارتباطات جهت حفظ منافع و بهرهمندی از امکانات
یکدیگر ارتقاء یابد.
وی ضمن اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری فیمابین
شرکت پست، پست بانک ایران و پست و پسانداز عراق در راستای ارائه خدمات
مالی– بانکی و خدمات پستی به زائران عتبات عالیات افزود: آماده ارائه
هرگونه همکاری درخصوص ارائه تجربیات و انتقال دانش فنی خود به کشور دوست و
همسایه عراق جهت راه اندازی پست بانک در این کشور هستیم.
حسنزاده ضمن
اشاره به گسترش خدمات پولی و بانکی و پوشش مناطق روستائی و کمبرخوردار
توسط این بانک در سطح کشور اظهارداشت: بکارگیری دانش فناوری اطلاعات و
تکنولوژی و تکیه بر آن، استفاده از بخش خصوصی و استفاده از زیرساختهای
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهویژه بسترهای پست و مخابرات سه
استراتژی اصلی این بانک جهت دستیابی به اهداف تعیین شده و نتیجه آن دارا
بودن بیش از 400 شعبه و 14هزار دفترخدمات شهری و روستایی در جای جای کشور
است.
وی با بیاناینکه پست بانک ایران بزرگترین خرده بانکدار است تصریح
کرد: این استراتژیها با توجه به وجود قابلیتهای لازم برای حضور در تمامی
نقاط کشور و کاهش هزینههای خدمات، بسیار مفید و کارآمد بوده و افتخار ما
این است که با حداقل نیرو و بهرهمندی از بخش خصوصی، شبکه وسیع پستی و
زیرساختهای ارتباطی و IT به دنبال اشتغالزائی و رونقاقتصادی در مناطق
روستائی و دورافتاده کشور هستیم.
رئیس هیات مدیره پست بانک ایران
درپایان عنوان کرد: جهت راهاندازی پست بانک عراق آماده هرگونه همکاری از
قبیل؛ انتقال تجربیات، مباحث حقوقی و اجتماعی، کمکهای فنی و تخصصی به این
کشور هستیم.
مجید عبدالکریم علیوی مدیرامور بینالملل پست و پسانداز
کشور عراق و رئیس پست بغداد نیز ضمن قدردانی از مسئولان پست بانک ایران جهت
ارائه راهکارها و انتقال تجربیات لازم اظهارداشت: هدف اصلی از این سفر،
آشنائی کامل نسبت به تمام امور بانکی و فناوری اطلاعات جهت تأسیس پست بانک
عراق است.
وی جدیت، پشتکار، خلوص و حسن نیت مسئولان پست بانک ایران را
در انتقال اطلاعات و تجربیات بسیار ارزشمند دانست و خواستار استمرار
همکاریهای متقابل شد.
گفتنیاست: پیادهسازی و استقرار سامانه
نرمافزاری پست بانک ایران در اداره پست و پسانداز عراق جهت انجام عملیات
بانکی زائران ایرانی و ارائه راهکار و تجربیات لازم جهت راهاندازی پست
بانک در عراق توسط پست بانک ایران دو پیشنهادی بود که به مسئولان بلندپایه
عراقی ارائه شد.
شایان ذکر است: بازدید از برج میلاد تهران و زیارت حرم
حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از دیگر برنامههای هیأت اعزامی اداره
پست و پسانداز عراق بود