دکتر آقاجانی گفت: در فاز اول این برنامه 50 مدیر بیمارستان های تهران در 6 نوبت در آزمون هایی که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کردند.
وی اهداف ویژه برگزاری این دوره را آشنایی مدیران با چالش های موجود در بيمارستان، بهبود و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بيمارستان با توسعه توانمندي های علمي،آموزشي و اجرايی مدیران در بيمارستان، اداره كارآمد و اثر بخش واحدها و مراكز بهداشتي و درماني، بالا بردن سطح مهارتي و دانش مديران دربهره گيري بهینه از منابع محدود حال و آینده و بالاتر بردن ميزان رضايتمندي ذينفعان و مردم عنوان کرد.
وی در پایان گفت: سوالات بر مبنای شایستگی های عمومی و تخصصی مدیریت مبتني بر حیطه شایستگی و اهمیت نسبی هر حیطه از شایستگی ها شامل 500 سوال از میان بانک سوالات و به صورت هوشمند و اتوماتیک طراحی شده است و نیاز حرفه ای برای مدیران و روسای بيمارستان ها را تعیین سطح می نماید.