کد خبر: ۵۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 11
شفا آنلاين-رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرکز جامع سرطان به شکل مدرن مبتنی بر پیشگیری، درمان و توانبخشی در بیمارستان جرجانی راه اندازی می شود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر«علی اصغر پیوندی» در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان امام حسین (ع) افزود : همکاری این مرکز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و خیرین در بیمارستان جرجانی صورت می گیرد.


دکتر پیوندی در عین حال گفت : بیمارستان جرجانی در زمان حاضر بلااستفاده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی مراکز دیگری همچون بیمارستان سوختگی با 180 تخت و با همکاری سازمان اوقاف در خیابان «مطهری ،ترکمنستان» در آینده نزدیک اشاره کرد و اینکه جای بیمارستان مجهز ویژه تروما در شرق تهران نیز خالی است.



**مقایسه دستاوردهای سلامت ، قبل و بعد از انقلاب

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مقایسه دستاوردهای سلامت در زمان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهارداشت: بعد از انقلاب، شمار رشته های پزشکی به هشت برابر و وسعت فضای آموزشی پزشکی نیز پنج برابر افزایش یافت.

پیوندی با بیان اختصاص40درصد تولید علم در کشور به سلامت، افزود: ایران در تولید علم در جهان ، رتبه هفدهم را دارد که این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد. همچنین پیش از انقلاب 25 درصد داروها در داخل کشور تولید می شد که اکنون این رقم به 96 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: عمده ترین کار در حوزه بهداشت پس از انقلاب اسلامی استقرار شبکه بهداشتی بود که طی آن پوشش واکسیناسیون از 20 درصد به 97 درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مرگ و میر کودکان کمتر از یک سال از 111 مورد مرگ در هر یکهزار تولد زنده به 18 مورد رسیده است.



**نظام سلامت راه میانبر می خواهد

پیوندی افزود: نظام سلامت چالش های زیادی دارد که حل مشکلات آن با پول های وزارت بهداشت ، سال ها طول می کشد؛ بنابراین نیاز به راه میانبر و کمک گرفتن از مردم و خیرین داریم.

وی با اشاره به افتتاح بخش های جدید بیمارستان امام حسین (ع) گفت: در افتتاح این بخش ها، پلی کلینیک آن در 15 هزار متر مربع به بهره برداری رسید و هزینه مجموع طرح ها بالغ بر شش میلیارد تومان شد که 50 درصد هزینه های آن را خیرین پرداخت کردند.

وی یادآور شد: بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان خط اول تماس نیاز به خدمات درمانی در شرق تهران شهرهای دماوند، رودهن و پردیس را پوشش می دهد که نیاز به افزایش تخت در این منطقه به شدت حس می شود.




ایرنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: