کد خبر: ۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 09
شفاآنلاین-چهل و یکمین جلسه کارگروه تخصصی برنامه ششم توسعه با موضوع بررسی شاخص های پایداری سازمان تامین اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از بحران به ریاست سیدحمید پورمحمدی معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این سازمان تشکیل شد.
به گزارش شفاآنلاین از مرکز روابط عمومی اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان صندوق های بیمه تشکیل شد، سازمان تامین اجتماعی گزارشی از عملکرد این صندوق ارائه کرد.
به موجب این گزارش سازمان تامین اجتماعی 73 درصد از جمعیت بیمه شده کشور را زیرپوشش دارد که آن را به بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی تبدیل کرده است.
حدود 18 صندوق بیمه بازنشستگی در کشور وجود دارد که حدود 20 میلیون بیمه شده اصلی (بدون احتساب خانواده های آنان) را تحت پوشش قرار داده است.
یکی از مسائل بسیار مهم در صندوق بیمه تامین اجتماعی فزونی نرخ رشد مستمری بگیران بر نرخ رشد بیمه شدگان اصلی است که می تواند در ده سال آتی شرایط تعادل منابع و مصارف این سازمان را بر هم بزند و بازنشستگی پیش از موعد از مهمترین عوامل موثردر این امر به شمار می رود.
این روند سبب شده است در 10 سال گذشته متوسط رشد مصارف سازمان تامین اجتماعی بیش از رشد منابع آن باشد.
سهم سرمایه گذاری های سازمان تامین اجتماعی در تامین منابع آن در 10 سال گذشته به طور متوسط 8 درصد بوده است.
سازمان تامین اجتماعی پیشنهادهایی برای پایداری و تعادل صندوق مذکور ارائه کرده است که می توان به جلوگیری از تصویب قوانین تعهدآور جدید، پیش بینی امتیازهای تشویقی برای بازنشستگی های دیرهنگام، لایه بندی و سطح بندی مزایا و تقویت روش های وصول حق بیمه اشاره کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: