کد خبر: ۵۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
مدير عامل بانک سپه:
شفاآنلاین-مدیر عامل بانک سپه از طرح جدید برای پرداخت تسهیلات در کوتاهترین زمان و با حداقل مراجعه متقاضیان خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه ، سید کامل تقوی نژاد اظهار داشت : به منظور تسریع در روند اعطای تسهیلات و افزایش رضایتمندی مشتریان ، طرح اعطای سیستمی تسهیلات با حداقل مراجعه متقاضیان به بانک در دست بررسی و ایجاد شرایط لازم برای اجراست.
وی افزود: در این طرح با توجه به فراهم شدن زیر ساختهای الکترونیکی، در نظر است
خدمات اعتباری به شکل مجازی به مشتریان بانک ارائه شود تا شاهد کاهش و حذف سفرهای درون شهری مشتریان و افزایش سرعت ارائه خدمات در بانک باشیم.
رئیس هیات مدیره بانک سپه از دیگر برنامه های این بانک به رصد رفتار اعتباری مشتریان اشاره کرد و گفت: هدف ما شناسایی مشتریان خوش حساب و تفکیک آن ها از دیگر مشتریان به منظور ارائه خدمات خاص با نرخ پائین تر به آنهاست.
تقوی نژاد یکی دیگر از ویژگی های این بانک را پایبندی به قانون بیان کرد و گفت : انضباط قانونی همواره مورد تاکید بانک سپه بوده است و پس از ابلاغ نرخ سود سپرده ها، این بانک با وجود ریسک خروج سپرده ها به سمت سایر بانکها و موسسات مالی به عنوان بانک پیش قدم ، نرخ سود سپرده ها را تعدیل کرد و به آن پایبند بوده است.
وی در تشریح برنامه های پیشنهادی برای خروج بانکها از بنگاهداری گفت: با توجه به شرایط بازارهای مالی کشور و توسعه ناکافی بازار سرمایه، بانک‌ها در حال حاضر اصلی‌ترین تامین کننده منابع مالی مورد نیاز بخش‌های واقعی اقتصاد کشور محسوب می شود.
تقوی نژاد تصریح کرد : شبکه بانکی با جمع‌آوری و هدایت منابع پولی و تخصیص آن به سرمایه‌گذاران، زمینه‌های لازم برای رشد سرمایه‌گذاری‌ها و در نهایت رشد درآمد ملی و بهبود رفاه جامعه را فراهم می‌آورد.
تقوی نژاد افزود: سال های اخیر موضوع بنگاه داری بانک ها و فاصله گرفتن آن ها از مهمترین وظیفه ذاتی خود که همانا واسطه گری وجوه است به دلایل مختلف از جمله کاهش سودآوری ناشی از کاهش دستوری نرخ سود و افزایش مطالبات غیرجاری و همچنین تحریم های اقتصادی موجب نگرانی مقامات و مسولان نظام اقتصادی کشور شده است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: اگرچه دلایل اصلی ورود بانک های دولتی و غیر دولتی به این حیطه متفاوت است،اما بحث منفعت های اقتصادی در میان نیست و شرایط خاص اقتصادی، تکالیف دولت و نیاز بانک ها به بهره مندی از خدمات شرکت های تخصصی نقش اساسی در گرایش بانک ها به بنگاهداری داشته است.
وی گفت : با توجه به پیامدها و آسیب های ناشی از بنگاهداری بانک ها بر اقتصاد کشور ، خروج بانک ها از این فرایند در جهت حمایت از بخش های مولد اقتصادی ضروری است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: