کد خبر: ۴۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 22
بيمه ايران:
شفاآنلاین-مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه ایران گفت: این شرکت از این پس پرونده های خسارت جانی را بدون رأی دادگاه رسیدگی و پرداخت می کند.
به گزارش شفاآنلاین، عباس فراشیانی با بیان اینکه بیمه ایران در ده ماه سال جاری حدود 18 هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت در حوزه مالی و جانی داشته است ، افزود: حدود 80 درصد این رقم پرداخت خسارات جانی بوده است.
وی با بیان اینکه با وزارت دادگستری و سازمان پزشکی قانونی هماهنگی های لازم شده است ، گفت : از این پس اگر تصادف منجر به خسارت جانی اتفاق افتد
، دو طرف ابتدا به حوزه انتظامی و بعد به پزشکی قانون مراجعه می کنند و در صورتیکه به رأی پزشکی قانونی اعتراض نداشته باشند و رضایت خود را در بیمه اعلام کنند می توانند بدون مراجعه به دادگاه خسارات خود را دریافت کنند.
فراشیانی درباره اینکه آیا باید هر دو طرف دارای بیمه نامه ایران باشند؟ افزود: فرقی نمی کند و قانونگذار پیش بینی کرده است که دو طرف می توانند بدون رأی دادگاه خسارت خود را دریافت کنند.
وی افزود: این قانون پیش از این وجود داشته است و بیمه ایران قصد دارد آن را اجرایی کند.
وی گفت: اگر مدارک زیان دیده اماده باشد در کمتر از یک ماه می تواند خسارت خود را دریافت کند.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با تأکید بر اینکه سیاست کلان این شرکت ارائه خدمات کیفی در حوزه پرداخت خسارت است ، گفت : امروز همایشی با حضور معاونان فنی و رؤسای پرداخت خسارت جانی شرکت بیمه ایران برگزار شد تا علاوه بر وحدت رویه شعب و جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای در فرایند پرداخت خسارت به مردم و حذف مدارک غیرضروری ؛ کارها تسهیل شود.
فراشیانی افزود : هر مراجعه کننده ای که از مراحل مختلف پرداخت خسارت بیمه شکایتی داشته باشد ، می تواند با تلفن گویای 33914029 تماس بگیرد و یا به اداره نظارت بر پرداخت خسارت مراجعه کند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: