کد خبر: ۴۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
شفاآنلاین-برگزاری دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی با حاشیه هایی از اعتراض به در فهرست سخنرانان نبودن تا قفل شدن در به روی خبرنگاران،همراه بود.
به گزارش شفا آنلاین،«عبدالرضا عزیزی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: تا شب گذشته هفت هزار امضای پزشکان عمومی برای نامه ای به آیت الله « صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه با موضوع اعتراض به حبس پزشکان در صورت قصور جمع آوری شد که خود من هم آن را امضا کردم.

وی افزود: در تمام دنیای پیشرفته، شان پزشکان را رعایت می کنند و حبس برای آنان صحیح نیست.

وی تصریح کرد: البته خط قرمزهایی در این زمینه وجود دارد بطورمثال در مازندران پزشکی به رغم تذکر داروساز، باز هم یک آمپول «اوردوز» را به کودکی تزریق کرده و موجب مرگ کودک شد که البته این مشکل حل شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه به اینکه چرا در فهرست سخنرانان دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی نبوده اعتراض کرده و گفت: جرم من این است که پزشک عمومی بودم و بنابراین مرا جزو سخنرانان قرار ندادند ؛ امیدوارم در آینده انجمن اسلامی تشکیل شود که به پزشکان عمومی توجه داشته باشند نه اینکه نوکر دیگران باشد.

عزیزی در ادامه به دانشجویانی اشاره کرد که در خارج تحصیل می کنند اما نمی توانند به زبان آن کشور صحبت کنند و افزود: از برخی دانشجویان که سوال می کنم می گویند در مقطع دکترای حرفه ای (phd) در منچستر یا سوربن تحصیل می کنند اما نمی توانند انگلیسی یا فرانسه صحبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه دانشجویان واحدهای درسی خود را تلفنی پاس می کنند این درحالی است که پزشکان عمومی با گذراندن 297 واحد درس نمی توانند عضو هیات علمی باشند اما دانشجویان رشته های دیگر با گذراندن واحدهای درسی کمتر از این تعداد در مقطع دکترای حرفه ای تحصیل می کنند بنابراین در تلاش هستم پزشکی عمومی، دکترای حرفه ای محسوب شود.

گفتنی است ، برخی سخنرانان در این همایش مانند دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی و عباس کامیابی رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران که در دفاع از شان پزشکان عمومی صحبت می کردند مورد تشویق طولانی پزشکان عمومی حاضر در همایش قرار می گرفتند اما برخی دیگر تشویق کمتری نصیبشان می شد.

وزیر بهداشت نیز از دیگر سخنرانان دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی به شمار می رفت که به دلیل جلسه هیات دولت ، همایش را زود ترک کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: