کد خبر: ۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 08
شفاآنلاین-عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: کشاورزانی که در استفاده از آب بهره وری مناسب داشته باشند تا 30 درصد در سهم بیمه محصولات کشاورزی به آنان تخفیف داده می شود.
به گزارش شفاآنلاین، جوادیان در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان کرمان افزود: بیمه تضمین تولید محصول ذرت شهرستان ارزوییه اجرایی و در این طرح تمامی خطرها از زمان کاشت تا برداشت محصول ذرت بیمه می شود.
در این جلسه همچنین مصوب شد تقویم بیمه ای محصول پسته از ماه مهـر به آذر انتقال یابد.
وی گفت: این صندوق برای زیرپوشش قرار دادن 100 درصد محصولات کشاورزی ، باغی و دامی استان کرمان آمادگی دارد.
جوادیان همچنین گفت: تعهدات بیمه در باغ های مرکبات 2 برابر شده است و در سال زراعی 93 - 94 منابع صندوق 2 و نیم برابر افزایش یافت و دولت این آمادگی را دارد که 76 درصد حق بیمه را پرداخت کند.
وی همچنین با بیان اینکه 65 درصد غرامت ها در ایران به خسارت های جزیی پرداخت می شود و با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد گفت: امسال صندوق بیمه کشاورزی مصوب کرد تا 20 درصد خسارت را کشاورز و خسارت بیش از 20 درصد را دولت پوشش دهد.
عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: خط و مشی بیمه محصولات کشاورزی با تغییر اقلیم استان ها تغییر می کند.
آقای جوادیان گفت: در صورتی که سطح کشت محصول زعفران در استان کرمان افزایش یابد صندوق این محصول را زیر پوشش بیمه خواهد برد.
نجاتی مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: 630 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان در سال زراعی گذشته پرداخت شد که پرداخت غرامت در 92 هزار هکتار باغ در استان به بیشترین میزان در سال های اخیر رسید.

واحدمرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: