کد خبر: ۴۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
شفاآنلاین-رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار است، گفت: ۱۴ موسسه تا پایان سال یا مجوزدار و یا منحل می‌شوند.
به گزارش شفاآنلاین، ولی‌الله سیف امروز در جمع خبرنگاران در مورد درخواست افزایش وام مسکن  به ۸۰ میلیون تومان گفت: وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

رئیس شورای پول و اعتبار در مورد ساماندهی موسسات غیرمجاز گفت: ۷ هزار صندوق غیرمجاز در کشور وجود دارد که مجوز تاسیس ندارند و برخی از آنها به عنوان تعاونی اعتبار در گذشته از وزارت تعاون وقت مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: اهمیت آنها در بازار پول ۱۵ درصد است و در حال حاضر هماهنگی مناسبی برای ساماندهی و منضبط کردن بازار غیرمتشکل پولی وجود دارد و مطمئنا با ساماندهی آنها نقدینگی جهت‌گیری مناسبی در اقتصاد خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی منجر به حرکت نقدینگی به بازارهای مختلف و برهم زدن آرامش اقتصاد می‌شود گفت: در حال حاضر ۱۴ موسسه بدون مجوز وجود دارد که بانک مرکزی در حال منضبط کردن آنها ست و تا پایان سال جاری این موسسات تعیین تکلیف می‌شوند که براساس آن یا مجوز دریافت خواهند کرد و یا منحل می‌شوند.

مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: