کد خبر: ۴۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفا آنلاین:یک روانشناس گفت: داشتن مهارت دلجویی، آگاهی و دانش می‌تواند بسیار کارساز باشد و داشتن زندگی موفق را برای زوجین تضمین کند.
به گزارش شفا آنلاین- جعفربای روانشناس  ، با اشاره به اینکه بهترین همسران دنیا ممکن است روزی از هم دلگیر شوند و یکدیگر را برنجانند افزود: اگر چنین اتفاقی نیفتد جای نگرانی است چون در این حالت هم به نوعی بی‌اعتنایی در روابط حاکم است و زوجین اهمیت سابق را برای یکدیگر ندارند .
 
وی با اشاره به اینکه یکی از مهارت‌های مورد نیاز زندگی مشترک که می‌تواند به زوجین کمک کند مهارت دلجویی کردن است تصریح کرد: تسلط به مهارت دلجویی کردن داشتن زندگی موفق را برای زوج‌ها تضمین می‌کند و این یک مهارت اساسی و پایه‌ایی است و راه یاد گرفتن آن هم شروع به دلجویی کردن است.  
 
وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد دلجویی کند باید بی‌توقع باشد افزود: دلجویی کردن کمک می‌کند به حال طرف مقابل خوب شود نه اینکه با اثبات حق و ناحق کردن طرف مقابل را در معذرت خواهی تحت فشار قرار داد، حتی اگر لازم باشد هر یک از دو طرف عذرخواهی کنند این کمک می‌کند طرف مقابل انعطاف پذیرتر شود و از حالت دردو رنج، مقاومت و انکار بیرون بیاید.  
 
این روانشناس با تأکید بر اینکه وقتی زوجین از موضوعی ناراحت هستند منتظر می‌مانند تا دیگری برای دلجویی کردن پیش قدم شود، بیان داشت: این یعنی مهارت لازم برای ترمیم آسیب احساسی که ایجاد شده را ندارند و با این کار از عشق و علاقه برای ترمیم ناراحتی پیش آمده استفاده می‌کنند که به مرور زمان این علاقه از بین می‌رود و در واقع کسی که برای جلوگیری کردن پیش قدم می‌شود عزت نفس خود را بالا می‌برد.  
 
بای عنوان کرد: با گرفتن هدیه همسر خود را خوشحال کنید به او نشان دهید که با خود او مشکلی ندارید و حتی درست کردن غذای مورد علاقه او، همراهی در یک خرید و مهمانی نیز می‌تواند او را از دلخوری دور کند.  
 
وی افزود: با صحبت کردن در زمان مناسب و شنونده خوبی بودن به طرف مقابل ثابت کنیم که فرد از موضوع پیش آمده اهمیت بیشتری دارد.

بای خاطر نشان کرد: داشتن مهارت دلجوییَ، آگاهی و دانش بسیار کارساز می‌باشد چون دلجویی از کسی اتفاق می‌افتد که جایگاه مهم و باارزشی برای هر یک از زوجین دارد و تنها با یادگیری این مهارت عشق همسر خود را برای همیشه در زندگی مشترک تضمین می‌کنیم. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: