کد خبر: ۴۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 09
شفاآنلاین-ریشه‌های دروغگویی، فحاشی و رفتارهای ضد اجتماعی کودکان در همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان بررسی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دلبر نیروشک در همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان اظهار داشت: استعدادها و توانایی‌های کودک و نوجوان، مدیریت مشارکت اجتماعی در کودک و نوجوان،‌روابط مؤثر والدین، فرزندان و سلامت معنوی و مدیریت ارزش‌ها در کودک و نوجوان،‌محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: کارشناسان در این همایش سعی کرده‌اند تا بر اساس نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام شده بر مبنای نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان به تصمیم‌گیری و برنامه‌‌ریزی بپردازند.

دبیر علمی همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان تصریح کرد: تغذیه و سلامت روانی کودک و نوجوان یکی دیگر از محورهای این همایش است که در آن مباحث جدیدی در ارتباط با نقش تغذیه و اضطراب،‌افسردگی، بهداشت و روان و نیز تغذیه و بلوغ مطرح است.

 

وی ادامه داد: همچنین ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای کاهش مسائل و مشکلات کودکان و به ویژه نوجوانان و افزایش مهارت‌های پیشگیرانه از دیگر اهداف این همایش است. دست‌اندرکاران این همایش می‌خواهند با رصد کردن تغییرات و تحولات اجتماعی و فرهنگی راهکارهایی را برای افزایش مهارت‌های مشارکتی در کودکان و نوجوانان ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از مشکلات والدین در خانه و معلمان در مدرسه رفتارهای ناسالم کودک و نوجوان است، بنابراین در این همایش کارشناسان، در حال بررسی زمینه‌ها و ریشه‌های دروغگویی، فحاشی، رفتارهای ضد اجتماعی و ... هستند و به راهکارهایی در زمینه خشم و کنترل آن و همچنین پیشگیری از بزهکاری در کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

این همایش با حمایت یونسکو، انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران، انجمن حمایت از کودکان کار، انجمن مددکاران اجتماعی، انجمن مادران امروز، دانشگاه‌های علوم بهزیستی، الزهرا، شیراز و آزاد در حال برگزاری است.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: