کد خبر: ۴۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
شفاآنلاین-دبیر اجرایی هفتمین کنگره انجمن آزمایشگاه و بالین به تشریح برخی برنامه‌های این کنگره پرداخت.
به گزارش شفا آنلاین، مهدی نوروزی با بیان اینکه ابتدا برای برگزاری این کنگره مهم‌ترین کار ایجاد یک سایت مناسب بود، گفت: سایتی را طراحی کردیم که قابلیت‌هایی از جمله ثبت نام‌های الکترونیکی و داوری‌های الکترونیکی دارد. هدف ما این بود که از همه تکنولوژی‌هایی نظیر مانند ایمیل، سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده شود که این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری این کنگره ایجاد پیوند جدی‌تر میان آزمایشگاهیان و بالین است تا مشکلات ما در این زمینه حل شود.

نوروزی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کنگره بحث‌ آموزش است و این کنگره می‌تواند بسیاری از سوالات تخصصی را پاسخ دهد، گفت: پزشکان و آزمایشگاهیان به این نتیجه رسیده‌اند که تفسیر یا تشخیص اشتباه می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد که در این کنگره در مورد تفسیر آزمایش‌ها و تشخیص پزشکان مباحثی مطرح می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های این کنگره عبارتند از پنل‌ها، مقالات که در این زمینه پیش بینی می‌شود حدود 3000 نفر در کنگره شرکت کنند و 1500 مقاله ارسال شود که البته مهلت ارسال مقالات تا 10 دی ماه تمدید شده است. ابتکار خوبی که در این کنگره انجام شد، این بود که یک دبیر استانی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دادیم که وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی و جلب مشارکت حداکثری دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان آن استان است.

وی ادامه داد: کنگره بخش‌های مختلفی داشته و توانسته با مدیران گروه‌های علمی کشور ارتباط خوبی داشته باشد. به صورتی که با حدود 2000 آزمایشگاه مکاتبه و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دادیم. همچنین با حدود 1400 شرکت تجهیزات پزشکی و مواد آزمایشگاهی مکاتبه شده که امیدواریم مشارکت حداکثری را داشته باشیم. همچنین با حدود 20 انجمن علمی برای ارتباط مستمر با کنگره ارتباط برقرار کردیم. در مورد کارگاه‌ها نیز باید بگویم حدود 9 کارگاه خارجی و 15 کارگاه داخلی تا کنون اعلام آمادگی کردند.

نوروزی در ادامه تشریح برنامه‌های کنگره اظهار کرد: سمپوزیوم آزمایشگاهی‌ها و برگزاری جشنواره دانشجویی از دیگر برنامه‌های ماست که در این جشنواره از دانشجویان و آزمیاشگاهیانی که محجور مانده‌اند، تقدیر می‌کنیم. همچنین یک جایزه 20 میلیون تومانی را نیز در این کنگره تدارک دیده‌ایم که برای انجمن طرح‌های آزمایشگاهی بر اساس معیارهای تعیین شده به سه نفر اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ این کنگره 23 تا 25 بهمن ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب ها: کنگره ، آزمایشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: