کد خبر: ۴۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 20
شفا آنلاین:سیاری گفت: 17 هزار خانه بهداشت به همراه پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی مأمور اجرای واکسیناسیون در سطح کشور هستند.
به گزارش شفا آنلاین،علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت  گفت: 6 برنامه طرح تحول سلامت و 8 پروژه کاری کوچک در زمینه بهداشت در وزارت‌خانه وجود دارد. واکسن پنتاولان به واکسیناسیون کشور اضافه شده است. این واکسن بر علیه بیماری‌های هپاتیت b، هموفیلوس آنفلوآنزا، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه ساخته شده است، به 1 میلیون و 450 هزار نوزاد در شیراز به تدریج در طی 2 ماه این واکسن تزریق می‌شود.

افزود: میکروب واکسن پنتاوالان به بدن نوزاد وارد می‌شود و از ابتلای وی به مننژیت جلوگیری می‌کند. این واکسن تا 90 درصد نوزاد را در برابر بیماری‌هایی چون مننژیت، سینه پهلو، عفونت خونی، التهاب استخوان مفصل و از مرگ آن‌ها جلوگیری می‌کند. 3 واکسن دیگر نیز به این واکسن‌ها افزوده می‌شود. 17 هزار خانه بهداشت به همراه تمام پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پوشش بالای 95 درصدی واکسیناسیون در کشور عنوان کرد: حدود 70 درصد کشور هنوز نتوانسته‌اند واکسیناسیون خود را تا 90 درصد پوشش دهند. همچنین 30 کشور قادر به انجام پوشش 80 درصدی واکسیناسیون در کشور خود نبودند.

سیاری ادامه داد: در سال 2013 تعداد 120 هزار کودک در دنیا بر اثر بیماری سرخک فوت کردند،‌ در حالی که در 5 سال گذشته در ایران چنین مسئله‌ای دیده نشده است. کودکان کشور ما در برابر بیماری‌های کشنده واکسینه می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: