کد خبر: ۴۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 19
شفا آنلاین: در جریان برگزاری پنجمین اجلاس عمومی اتحادیه امان مدیران بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک ترکیه با یکدیگر دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های بین بانکی گفت و گو کردند.

به گزارش شفا آنلاین،پنجمین اجلاس عمومی اتحادیه امان به میزبانی صندوق ضمانت صادرات ایران برای بیمه‌گران اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی 19 تا 22 آبان ماه سال‌جاری در تهران برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای علاالدین متین قائم مقام مدیرعامل اگزیم بانک ترکیه نیز با حضور در بانک توسعه صادرات  با دکتر حسین عیوضلو، عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات و برخی از با مدیران این بانک  دیدار کرد.

در این دیدارها طرفین با توجه به ظرفیت های هر دوبانک  خواستار ارتقای سطح همکاری و تسهیل در امر صادرات کالا و خدمات بین دو کشور مخصوصا" گسترش صنعت توریسم شدند.

در این نشست مقرر شد، پیش نویس طرح همکاری از سوی بانک توسعه صادرات با هدف افزایش سطح روابط بانکی و تجاری و سرمایه گذاری های مشترک تهیه  شده و پس از بررسی نهایی آن یادداشت همکاری جدیدی برپایه توافقنامه سال 2010 تدوین گردد.

طرفین در توافقنامه سال 2010 موافقت خود را با تامین مالی صادرات کالا و خدمات و اجرای طرح‌های پیمانکاری در دو کشور «ایران و ترکیه» و نیز در کشور «ثالث» اعلام کرده بودند.

این توافقنامه به منظور تسهیل در امر صادرات کالا و خدمات در کشورهای ایران و ترکیه و همچنین اعطای تسهیلات و ارائه کمک‌های مالی لازم مبنی بر افزایش حجم صادرات دو کشور به امضای طرفین رسیده بود.

 اگزیم بانک ترکیه، بانک تخصصی صادرات ـ واردات این کشور بوده و یک بانک کاملا دولتی است که خدمات تامین مالی و تضمینی مرتبط با صادرات و واردات را پوشش می‌دهد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: