کد خبر: ۴۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 14
شفا آنلاین:دکتر دیناروند گفت: برنامه‌ی چند ساله برای تأمین و کاهش هزینه‌های دارویی برای کودکان نقص ایمنی در دست داریم که نتیجه‌اش تأمین و کمک برای هزینه‌های داروی IVIG است.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: داروی IVIG، مهمترین داروی  مورد نیاز کودکان مبتلا به نقص ایمنی است که بسیار گران‌قیمت و تأمین آن پرهزینه است. بعضی از مبتلایان به نقص ایمنی ناچارند در ماه 50 گرم از این دارو را تزریق کنند که اگر بخواهند به صورت آزاد تهیه کنند، هزینه‌ای بالغ بر چند میلیون تومان در ماه خواهد بود.

دیناروند افزود: در حال حاضر با کمک سازمان غذا و دارو این دارو بهتر و بیشتر در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد و هم با کمک هزینه‌ها و حمایت‌های مالی این سازمان، تنها 3 تا 4 درصد قیمت اصلی این دارو، پرداخت می‌شود.

وی گفت: درست است که مبتلایان به نقص ایمنی جزء بیماران خاص محسوب نمی‌شوند ولی دولت در چهارچوب بیماران صعب‌العلاج از این گروه حمایت می‌کند.

هزینه‌ی دارویی معمول این گروه، تحت پوشش بیمه، 30 درصد سهم بیمار و 70 درصد سهم بیمه‌گرها است، ولی طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان‌های بیمه‌گر برقرار شده، سهم بیمه‌ شده به 10 درصد کاهش یافته است و با توجه به سهیم بودن داروی بیماران نقص ایمنی، درصدی که مبتلایان برای دریافت IVIG می‌پردازند، قابل قبول و بسیار متناسب است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیداحمدحقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
جناب دکترروحانی مسیله داروبیماران الویت اول دکترقاضی هاشمی ودکبردیناوند خیلی بفکربیماران خاص ونقص ایمنی بدن رضایت کامل خداوند شافی حاجات براورده طول عمربالذت بخصوص وزیرمحترم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: