کد خبر: ۴۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 14
شفا آنلاين-برخلاف باور بسیاری از مردم، ناباروری نمی‌تواند تنها ناشی از ایجاد مشکلاتی در سیستم باروری بدن خانم‌ها باشد و برخی از دلایل ناباروری زوج‌ها، کاملاً مردانه است

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری درباره یکی از شایع‌ترین علت‌های ناباروری مردانه گفت:‌ «بیضه‌ها نقشی اساسی در سیستم باروری مردان بازی می‌کنند و ازاین‌رو، عفونت، بیماری‌های ژنتیکی آن‌ها یا ابتلا به بیضه‌های نزول‌نکرده می‌توانند باعث ایجاد ناباروری با منشأ مردانه شوند».

وی تصریح کرد که بیضه‌ها به‌طور طبیعی و به‌تدریج از دوران جنینی تا تولد، از داخل شکم جنین‌های پسر به کیسه‌های بیضه آن‌ها نزول می‌کنند تا عملکرد خود را به‌درستی انجام بدهند. حالا اگر بیضه‌ها به هر دلیل از مسیر شکم تا کیسه‌های بیضه، دچار اختلال در روند نزول بشوند و سر جای خود قرار نگیرند، فرد به بیضه‌های نزول‌نکرده مبتلا خواهد شد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: «البته ممکن است بیضه‌ها تا پایان یک‌سالگی وارد کیسه‌های بیضه بشوند اما اگر این اتفاق نیفتد، ما باید کودک را تحت عمل جراحی قرار بدهیم تا بعدها مشکلی از نظر باروری برای او ایجاد نشود».

صفری‌نژاد با تأکید بر اینکه عفونت ادراری، ابتلا به اریون و بیماری‌های مقاربتی می‌توانند از دلایل عفونت بیضه‌ها و تحلیل و از دست رفتن عملکرد آن‌ها بشود، ادامه داد: «توجه به عفونت بیضه‌ها و درمان آن‌ها در هر سنی، بسیار ضروری است زیرا اگر عفونت و شدت درگیری بیضه‌ها دوطرفه باشد، ممکن است فرد برای همیشه قدرت باروری خود را از دست بدهد».

وی در نهایت خاطرنشان کرد که بروز اختلال در رساندن اسپرم به داخل واژن خانم و تخمک‌های او به‌دلیل انزال زودرس، انزال پسگرد یا انسداد لوله‌های منی هم می‌تواند از دیگر دلایل ناباروری آقایان محسوب شود.



سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: