کد خبر: ۳۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاین:چگونگی رفتار با کودک طلاق مسئله‌ای که بعد از طلاق تبدیل به نگرانی و دغدغه‌ برای والدین می‌شود که روانشناسان معتقدند تشابه برنامه‌های والدین موجب می‌شود آسیب کمتری به کودکان طلاق برسد.
به گزارش شفا آنلاین، آسیب‌های اجتماعی دوران طلاق بیش از پیش متوجه کودکان می‌شود که در سن رشد و آسیب هستند ،چگونگی رفتار با کودکان طلاق مسئله‌ای است که در دوران دبستان و مدرسه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وحید طالشی، روانشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ در سال‌های دبستان،‌ کودک احساس غم  ناراحتی می‌کند، چرا که به تازگی معنی کودک طلاق را متوجه شده و دلش برای دیگر اعضای خانواده تنگ می‌شود و بعضی کودکان خود را در طلاق والدینشان مقصر می‌‌دانند، چرا که گمان می‌کنند مسئله حضانتشان موجب طلاق شده و این مسئله باید برای کودکان روشن شود، والدین باید علت طلاق خود را به کودک توضیح دهند تا کودک خود را مقصر نداند.

همچنین مسئله دیگر این است که امکان تماس مستقیم و حضوری هر د والد برای کودک ممکن باشد ن نباید کودک عدم حضور یکی از والدین را احساس کند، چون کودک هم به پدر احتیاج دارد هم مادر و هیچکدام از والدین نمی‌توانند نقش دیگری را بازی کند.

وی همچنین اظهار داشت: گوشه گیری،‌افسردگی، انزوا، عصبانیت، از رفتارهایی است که در کودکان طلاق بروز می‌کند، باید در مقابل این گونه رفتارها با کودک با صبر و ملایمت رفتار کرد، چرا که طلاق در کوتاه مدت موجب شده کودک ضعیف و متزلزل شود و باید والدین او از لحاظ ذهنی به گونه‌ای پرورش دهند تا در سنین بزرگسالی با واقعیت راحت تر کنار بیاید.

در این بین آ‌ن‌چه بیشتر از چیزی حائز اهمیت است، مسئله مطرح کردن طلاق برای کودک است که باید با آمادگی هرچه بیشتر کودک مطرح شود، چرا که علت‌ جدایی والدین از هم باری کودک تبدیل به سوالی می‌شود که می‌تواند فشار روانی در کودک افزایش دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: