کد خبر: ۳۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 18
متخصص علوم رفتاری در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص علوم رفتاری، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها را اصلی ترین عامل سردی روابط عاطفی و 20 درصد طلاق زن و شوهرها دانست.

دکتر مجید ابهری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و گرایشات زن و شوهرها به زندگی های غربی، موجب ایجاد گسست عاطفی؛ مشکلات و عوارض رفتاری در زندگی هاي زناشویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین ابزارهایی که موجب تغییرات منفی در زندگی های زناشویی می شود نرم افزارهای تلفن همراه مانند وایبر، لاین، تانگو، ایستاگرام و فضای مجازی همانند فیس بوک و در کنار آنها شبکه های ماهواره ای با سریال های سراسر خیانت و ضعف عاطفی است.

به گفته استاد دانشگاه شهید بهشتی،70 درصد از زن و شوهرهای جوان یعنی زیر 40 سال، بیشتر اوقات خود را با حضور در گروه های مختلف این شبکه ها می گذرانند. در حالی که دوستی های نامناسب و رفتارهای غیرمنطقی و گروه های دیگر که مصرف گرایی و رقابت منفی را به افراد آموزش می دهند نیز موجب ایجاد اختلاف در زندگی زناشویی زوجین می شوند.

وی با اشاره به این که زن و شوهرها به دنبال گذراندن وقتشان در شبکه های مذکور دیگر حوصله و وقتی برای باهم و دركنار هم بودن ندارند، تأکید کرد: از این رو بازگشت به زندگی اسلامی و ایرانی؛ ایجاد روابط عاطفی محکم در تفریحات سالم زن و شوهر، رفت و آمد با دوستان و اعضای خانواده توصیه می شود.

وی افزود: همچنین گفتگوهای هنری، علمی و فرهنگی و باور نکردن سناريوهاي سریال های ماهواره ای و قبول این که این ابزار برای تخریب ارکان خانواده هاست به تداوم زندگی زوجین کمک می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: