کد خبر: ۳۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 15
شفا آنلاین: جلیلی گفت: از هر ۴ یا ۵ نفر در جهان و از جمله ایران، یک نفر به انواع بیماری‌های روانی از قبیل افسردگی، اضطراب، بیماری‌های دو قطبی و... مبتلا است.

به گزارش شفا آنلاین- با توجه به اینکه بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور به یکی از اختلالات روانپزشکی که شایع‌ترین آن‌ها افسردگی است، مبتلا هستند و از طرفی با کمبود روانپزشک در کشور مواجه هستیم. پزشکان عمومی و سایر تخصص‌ها در زمینه آشنایی با علائم بیماری‌های روانی با هدف شناسایی این بیماران ضروری به نظر می‌رسد. 

 
دکتر جلیلی افزود: درحال حاضر ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ روانپزشک در کشور داریم که در کشورهای غربی با جمعیت مشابه جمعیت ایران این رقم بین ۱۲ تا ۲۰ هزار روانپزشک و این مطلب نشان دهنده کمبود روانپزشک در کشور است و جالب است که نیمی از روانپزشکان کشور در تهران هستند. 
 
وی ادامه داد: کمبود روانپزشک در سطح کشور به ویژه شهرستان‌ها به چشم می‌خورد و این در حالی است که با پدیده بیکاری روانپزشکان هم روبرو هستیم. 
 
رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: با وجود توجه وزارت بهداشت به مقوله سلامت روان و تغییر نگرش این وزارتخانه نسبت به گذشته، به غیر از کمبود روانپزشک، همچنان با کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران روانی و کمبود روان پرستار، مددکار اجتماعی، روان‌شناس بالینی و امکانات توانبخشی مواجه هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: