کد خبر: ۳۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 14
شفا آنلاين-دبیر علمی همایش بین‌المللی تکنولوژی ملکولی بیوتکنولوژی گفت: مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماری‌ها، بقای سلول‌ها و ژن‌درمانی در کشور بررسی شد.

به گزارش شفا آنلاين،نادر مقصودی در چهارمین همایش بین‌المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: در این همایش 21 سخنرانی در زمینه های مختلف زیست فناوری و استراتژی های دارویی و درمانی از سوی 17 استاد برجسته از دانشگاه های معتبر خارجی انگلیس، فرانسه، سوئیس، آمریکا، بلژیک و ترکیه و همچنین چهار استاد برجسته داخلی در این همایش ارائه خواهد شد.


وی ادامه داد: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای دستیابی به آخرین یافته‌های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات اساتید، متخصصان و محققان داخلی در زمینه صنایع بیوتکنولوژی و دارویی است.

مقصودی گفت: موضوعاتی مانند مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماریها، نقش میتوکندری در فرایند مرگ و بقای سلولها ،اهمیت مسیرهای سیگنال داخل سلولی در طراحی داروها، ژن درمانی و رویکردهای متفاوت آن ، درمانهای هدفمند ملکولی در بدخیمی‌ها ، بیماریهای ویروسی و بیماریهای نورودژنراتیو به عنوان محورهای مورد بحث در این گردهمایی مطرح می‌شود.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات نوروبیولوژی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: کاربردی کردن دانش سلولی مولکولی در علوم بیوتکنولوژی و طراحی داروها به بحث گذاشته می شود. این همایش با همکاری مراکز تحقیقاتی نوروبیولوژی وعلوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، انجمن مرگ سلولی ایران و انجمن بین المللی مرگ سلولی ارایه می شود.

مقصودی گفت: این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای مشمولان آموزش مداوم داروسازان، پزشکان و متخصصین رشته های بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی، فرآورده های بیولوژیک، ژنتیک پزشکی، شیمی دارویی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، علوم اعصاب، ویروس شناسی و سم شناسی است.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش که در روزهای 22 تا 24مهرماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه شهید بهشتی برپا است روش های درمانی جدید ارائه می شود.





فارس





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: