کد خبر: ۳۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
شفاآنلاین-«اریک بتزیگ»، «ویلیام ایی مورنر» آمریکایی و «اشتفان دبلیو هل» آلمانی روز چهارشنبه 8 اکتبر (16مهر) به عنوان برندگان جایزه 2014 نوبل در حوزه شیمی معرفی شدند.
به گزارش شفا آنلاین،این در حالی است که شرکت رسانه ای تامسون رویترز پیش از این پیش بینی کرده بود که جایزه امسال نوبل در حوزه شیمی به «چینگ دبیلو تانگ» و «استیون وان اسلایک» به دلیل اختراع خود در زمینه دیود ارگانیک ساطع کننده نور تعلق می گیرد؛ فناوری که اکنون در گوشی های هوشمند، تبلت و تلویزیون های با وضوح و روشنی بالا تعلق می گیرد.

اریک بتزیک از دانشگاه هوارد هیوز، ویلیام ایی مورنر از دانشگاه استنفورد آمریکا و اشتفان دبلیو هل نیز از دانشگاه گوتنگن آلمان موفق به دریافت این جایزه شدند.

از سال 1901 تا کنون، بیشتر برندگان جایزه نوبل شیمی از 10 حوزه بیوشیمی، شیمی آلی، شیمی فیزیک، شیمی ساختاری، شیمی اتمی، سینتیک شیمیایی، شیمی محصولات طبیعی، شیمی صنعتی، شیمی معدنی و بیوشیمی تحلیلی بوده اند.

این جایزه سال گذشته به مارتین کارپلوس از دانشگاه هاروارد، مایکل لویت از دانشگاه استنفورد و آریه وارشل از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به خاطر توسعه مدل های چندمقیاسی سیستمهای شیمیایی پیچیده اختصاص یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: