کد خبر: ۳۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 05
شفا آنلاين-کارشناسان هشدار دادند: طی دو دهه‌ اخیر، معضل بیکاری با افزایش نرخ خودکشی رابطه‌ تنگاتنگی پیدا کرده‌ است.

به گزارش شفا آنلاين ، کارشناسان سال‌ها روی ارتباط بین بیکاری و نرخ خودکشی‌ مطالعاتی را انجام داده‌اند که بررسی‌های اخیر رابطه‌ نزدیک این دو متغیر را تایید کرده است. هر چند متخصصان عمدتا بیماری‌ روانی را عامل اصلی در تصمیم فرد برای خودکشی دخیل می‌دانند اما مطالعات نشان می‌دهد بیکاری از فاکتورهایی است که در کنار عوامل دیگر در ترغیب و مصمم کردن فرد برای اقدام به خودکشی بسیار موثر است.

به گزارش هافینگتن‌پست، «رابرت دفینا» و «لنس هانون» از دانشگاه «ویلانوا» در آمریکا در یک طرح تحقیقی رابطه‌ میان بیکاری و نرخ خودکشی را سنجیدند. بر اساس این بررسی، بیکاری و کاهش امنیت اقتصادی در تشدید گرایش به خودکشی نقش تعیین کننده دارد. در واقع این بررسی نشان داد عوامل مختلف اقتصادی در تأثیرگذاری بیکاری بر میزان خودکشی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به رکود اقتصادی، تغییر سیاست‌های رفاهی، اقتصادی و اشتغال و موضوع امنیت شغلی اشاره کرد.

علاوه بر این در کنار تاثیر چشمگیر برخورداری از امنیت اقتصادی در کاهش نرخ خودکشی، سلامت و امنیت اجتماعی نیز نقش مهمی در این زمینه به ویژه در کشورهای پیشرفته ایفا می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2011 میلادی از سوی مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) انجام شد در این سال نرخ بیکاری به دنبال شرایط بد اقتصادی به شدت افزایش یافت.

بنابر گزارش این مرکز، خودکشی یکی از 10 عامل مرگ و میر در ایالات متحده است.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: