کد خبر: ۳۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 24
شفاآنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران احترام به حقوق دیگران و دانشجو‌محوری را رویکرد جدید دانشگاه عنوان کرد و گفت: 700 نفر از طریق آزمون سراسری و 1200نفر از طریق آزمون مقاطع تحصیلی تکمیلی امسال در این دانشگاه پذیرش شدند.
به گزارش شفا آنلاین،علی جعفریان امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت:‌700 نفر از آزمون سراسری و 1200 نفر از مقاطع تحصیلی تکمیلی و به طور کلی 2 هزار نفر دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی افزود: مدل جدید آموزش پزشکی از زمان تأسیس مدرسه دارالفنون آغاز شد و اکنون 80 سال از آن زمان می‌گذرد و با وجود اینکه حضور اساتید بزرگی را در دانشگاه تجربه می‌کنیم با این وجود باید در سطح منطقه و بین‌المللی حضور جدی‌تری داشته باشیم.

جعفریان گفت:‌ البته قدم‌های حضور بین‌المللی برداشته شده اما هنوز راه نرفته داریم و نقاط ضعف زیادی وجود دارد که باید برطرف شود و در رتبه‌بندی باید به جایی برسیم که شایسته ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید گفت: در حالی تحصیل خود را آغاز می‌کنید که از مدل آموزشی معلم‌محور به دانشجو‌محور می‌آیید به طوری که فعالیت آموزشی و دانشجویی بیشتر شده و نقش دانشجو تعیین کننده خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌ سال گذشته را با شعار احترام به دیگران آغاز کردیم به طوری که در حوزه اساتید با نظرخواهی آنها اساتید و مدیران گروه انتخاب شدند و در طرح تحول نظام سلامت روح آن احترام گذاشتن به مردم است و به همین دلیل است که مورد استقبال واقع شده است.

جعفریان گفت:‌ این دانشگاه در راستای طرح تحول نظام سلامت ویزیت‌های جهادی در سه نوبت در حومه تهران انجام داده که در هر نوبت هزار بیمار معاینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود:‌ احترام به حقوق دیگران در جامعه ما به خوبی توجه نمی‌شود در حالی که رعایت آن ضروری است بنابر این اگر حقوق بیمار را رعایت کنیم طرح تحول سلامت نیز به خوبی اجرا خواهد شد.
فارس

برچسب ها: دانشجو ، پذیرش ، آزمون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: